فرماندار رشت در جلسه ستاد ساماندهی سواحل، خبر داد؛ فعالیت ۱۰۰ منجی غریق در رشت / طرح سالم سازی سواحل اجرا می شود

0 47

فتح اللهی از فعالیت ۱۰۰ منجی غریق در رشت خبر داد و گفت: طرح سالم سازی سواحل به مانند سال های گذشته برگزار می شود.‌

عصر کاسپین/ علی فتح اللهی امروز (پنج شنبه ۲۰ خرداد) در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان رشت با اشاره به صنعت گردشگری اشاره و اظهار کرد: گیلان دارای مواهب بکر طبیعی خدادادی است که این ظرفیت در این استان زمینه حضور مسافران بسیاری را از اقصی نقاط کشور و جهان مهیا کرده است‌.
فرماندار رشت با بیان اینکه گیلان دارای موقعیت جغرافیایی مناسب برای تفریح و گردش است، گفت: جنگل های هیرکانی، آثار باستانی، سواحل و آداب و رسوم و غذاهای متنوع از شاخص ها و ظرفیت های بالای صنعت گردشگری در گیلان محسوب می شود.‌

وی ادامه داد: با بهره گیری از این ظرفیت ها و با مدیریت و برنامه ریزی مناسب و تاثیر گذار می توان رونق اقتصادی و زمینه اشتغال در این حوزه را افزایش داد.
فرماندار رشت به توسعه زیر ساخت های گردشگری اشاره و تصریح کرد: با توسعه زیر ساخت های جاده ای و همچنین راه اندازی خط ریلی در گیلان زمینه جذب گردشگر بیش از پیش در استان فراهم شده است.‌
فتح اللهی با اشاره به اینکه توریست پذیری یکی از مقوله های رونق اقتصادی در استان شمرده می شود افزود: با فرهنگ سازی در حوزه های مختلف از جمله بحران کرونا ویروس و ریختن زباله در محیط زیست می توان از بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی پیشگیری کرد.‌

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با اشاره به بحران کرونا ویروس تصریح کرد: ساحل را نمی توانیم تعطیل کنیم بایستی در راستای بهره گیری از دریا و رعایت اصول بهداشتی فرهنگ سازی صورت گیرد.
فتح اللهی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیر و خطر آفرین سواحل شهرستان رشت شناسایی شود، گفت: با رفع موانع و همکاری دستگاههای ذی ربط امنیت خاطر مردم را در این حوزه فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه کمیته ۹ گانه سواحل تشکیل شده است، تصریح کرد: با وجود محدودیت های کرونایی ارائه خدمات در سواحل شهرستان رشت و راه اندازی طرح سالم‌ سازی سواحل به روال سال‌های گذشته و با کیفیت بهتر در سال جاری اجرایی خواهد شد.

فرماندار رشت با تاکید بر تشدید بازرسی های میدانی مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از سواحل و طرح های سالم سازی، اظهار داشت: بالغ بر ۱۰۰ نفر ناجی غریق و مراقب سواحل در طول ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان رشت در تابستان امسال فعال هستند.

وی از برنامه‌ریزی برای چهار فصل کردن ارائه خدمات ساحلی برای مسافرین خبر داد و ابراز داشت: بهره گیری از ظرفیت دهیاران در مدیریت مناطق ساحلی و تقویت امکانات خدماتی و گردشگری در سواحل از جمله مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گیرید. ‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 4 =