مراقب کلاهبرداری کوین ATC باشید

0 33

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس، هشدار داد که افراد بدون دانش و شناخت کافی و کامل، وارد فعالیت اقتصادی در حوزه ارزهای دیجیتال نشوند زیرا احتمال کلاهبرداری از آنان وجود دارد.

عصر کاسپین/ سرهنگ حشمت سلیمانی با بیان اینکه شاهد افزایش پرونده‌های قضایی با محوریت کلاهبرداری کوین ATC، هستیم و این موضوع به صورت جدی در دستور کار افسران پلیس فتا قرار دارد، گفت: در راستای ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸ و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، فعالیت مجرمانه‌ی وب‌سایت‌های www.ai.trade.com و www.exchange.aitrades.com و www.aitrades.com و کوین ATC برای این پلیس محرز شده است.

سلیمانی گفت: ساده ترین راه برای کلاهبرداری، ایجاد و بازاریابی پروژه‌های جعلی و فروش این ارز دیجیتال به افراد ناآگاه از طریق وبسایت‌های اعلامی‌ست و از آنجا که وسیله مجرمانه برای کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در حد گسترده است، لذا از سرمایه گذاری و فعالیت در این وب‌سایت ها خودداری کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به این نکته که هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارزها وجود ندارد، لذا وب‌سایت‌های جعلی و فاقد مجوز زیادی در این زمینه فعال شده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان درخواست کرد که در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − دوازده =