۷۳ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند

0 13

گیلان دومین استان درگیر با کرونا بوده و این بیماری همچنان در این استان تاخت‌وتاز می‌کند تا جایی که ۷۳ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ ساعت گذشته به آمار بستری‌شدگان افزوده شدند.

عصر کاسپین/ ویروس منحوس کووید ۱۹ همچنان در کشور و استان گیلان تاخت‌وتاز می‌کند و روزانه شمار زیادی از هموطنان را به بیمارستان‌ها می‌کشاند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۳۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان گیلان بستری هستند که ۷۳ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

به دنبال مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی به بیمارستان و یا انجام خود درمانی برای معالجه بیماری وضعیت بسیاری از بیماران وخیم‌تر شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری می‌شوند.

۶۷ بیمار کرونایی در استان گیلان به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۳ نفر از آن‌ها امروز به این بخش انتقال یافته‌اند.

استان گیلان دومین استان درگیر با ویروس کرونا بوده و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی‌انگاری‌ها و شرکت در دورهمی بسیاری از هم‌استانیان را به کام مرگ کشاند.

گیلان روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته و در بدترین حالت شمار بستری‌شدگان کرونایی در این استان به هزار و ۵۵ نفر رسید.

شایان ذکر است که اگر هم‌استانیان مجدداً روند عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در برابر ویروس کرونا را در پیش بگیرند قطعاً استان گیلان به وضعیت وخیم ماه‌های گذشته باز می‌گردد و شمار بسیاری از مردم قربانی سهل‌انگاری خود می‌شوند.

طبق آخرین اعلام از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون ۹ شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برند.

شهرستان‌های زرد استان گیلان شامل شهرستان‌های تالش، ماسال، صومعه سرا، رضوانشهر، آستارا، فومن، شفت، املش و سیاهکل است که اکنون با زرد شدن وضعیت در شرایط بسیار شکننده‌ای قرار دارند.

شهرستان‌های رشت، انزلی، آستانه اشرفیه، خمام، لاهیجان، رودسر، رودبار، لنگرود نیز ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی استان گیلان هستند.

واکسیناسیون گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، سالمندان بالای ۸۰، ۷۵ و ۷۰ سال، جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای ۵۰ درصد در استان گیلان در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =