تزریق واکسن ایرانی در گیلان از هفته آینده آغاز می‌شود

0 15

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کرونا در استان، گفت: با تخصیص و ورود واکسن ایرانی طی روزهای آتی به استان گیلان، مرحله جدید واکسیناسیون از هفته آینده با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

عصر کاسپین/ دکتر آبتین حیدرزاده، روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون لاهیجان اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره شیوع ویروس جهش یافته کرونا ملقب به دلتا، گفت: جهش های این ویروس در کشورهای کمتر توسعه یافته که درصد واکسیناسیون پایینی دارند اتفاق می افتد و پس از آن به وسیله مسافران و ارتباطات اجتماعی به سراسر دنیا منتقل می شود.

وی با بیان اینکه همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، افزود: شرایط گیلان شکننده بوده و در صورت بی توجهی دوباره به وضعیت بحرانی باز می‌گردد.

حیدرزاده با بیان اینکه افرادی که در گذشته به این ویروس مبتلا شده اند هم باید مراقب باشند، گفت: ایمنی سبک قبلی ویروس مقابل ویروس جهش یافته دارای کارآیی لازم نیست و امکان ابتلای مجدد نیز در افراد وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بنا بر نظر کارشناسان و دانشمندان‌، جهان در ۳ تا ۷ سال آینده با ویروس کرونا درگیر خواهد بود، گفت: آگاهی بخشی، آموزش مناسب و اطلاع رسانی درست می تواند توسعه دهنده پروتکل ها و دستورالعمل ها در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

وی از اتمام تزریق نوبت دوم گروه های هدف در استان طی روزهای آتی خبر داد و اذعان داشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده، طی هفته آینده و با ورود محموله واکسن ایرانی به استان گیلان، سرعت واکسیناسیون به شکل چشم گیری افزایش خواهد یافت.

حیدرزاده با اشاره به تاثیر منفی گرمای هوا در روند واکسیناسیون، گفت: از همه دستگاه های اجرایی خواسته ایم تا نهایت همکاری را برای تسریع در روند اجرای واکسن با کادر بهداشتی و درمانی داشته باشند.

بر اساس آخرین گزارش نرم افزار ماسک “منتشر شده در ۵ تیر ماه” ، شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی و دو شهرستان آستارا و رودبار در گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش “مرکزی و رودبنه” است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 10 =