مدیرعامل توزیع برق گیلان: کشف و شناسایی ۸ مرکز غیر قانونی استخراج رمزارز در استان گیلان

0 23

دکتر هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان از کشف و شناسایی مراکز غیر قانونی استخراج رمزارز در ۷ شهرستان از استان گیلان خبر داد.

عصر کاسپین/ وی خاطر نشان کرد: طی عملیاتی با حضور نیروهای انتظامی و نمایندگان شرکت توزیع برق گیلان ۸ مرکز و ۲۶ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در شهرستانهای رشت، تالش، لاهیجان، صومعه سرا، املش، سیاهکل، رودسر کشف و ضمن قطع انشعاب برق جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

هنرمند تاکید کرد: از این تعداد، ۷ مورد در مراکز خانگی و یک مورد مرکز تولیدی بوده که براساس پایش مصرف آنها مورد کشف و شناسایی قرار گرفته اند.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط ویژه امسال در صنعت برق از جمله بروز خشکسالی و کمبود بارشها ، افزایش دمای زودرس ، اسخراج غیرمجاز رمز ارزها و عدم توازن تولید و مصرف،لذا مدیریت مصرف از سوی مشترکین امری ضروری است و پایش مصرف استان نیز جز وظایف ذاتی توزیع برق گیلان می باشد .

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیر مجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاههای اجرایی، قضایی و امنیتی تا کنون، قریب به ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق ، سبب تخریب شبکه می شوند، نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد و افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند، تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه اینکار از طریق سامانه ۱۲۱ امکان پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =