اشتغال به کار زندانیان گیلان در ۶۹ کارگاه

0 16

۲ هزار زندانی گیلانی برای تامین معاش خود و خانواده هایشان مشغول بکارند.

عصر کاسپین/ مدیر کل زندان‌های گیلان در آخرین روز هفته قوه قضاییه، در بازدید سرزده از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت رشت، ضمن دیدار با خانواده‌های زندانیان، بر حفظ کرامت مددجویان و خانواده‌های آنان در امور زندانبانی تاکید کرد.

رضا محمدی اصل با اشاره به انسجام ضروری برای اجرای برنامه‌های سازمان زندان‌ها و رسیدن به اهداف برنامه‌های اصلاحی و تربیتی افزود : با توجه به امر مهم اشتغال زندانیان، ۲ هزار زندانی زندان‌های گیلان در ۶۹ کارگاه تولیدی مشغول بکارند و با دریافت حقوق ، بخشی از هزینه‌های خانواده هایشان را در دوران حبس تامین می‌کنند.

وی با اشاره به تولید خوب مرغداری‌ها به همت زندانیان، اضافه کرد: زندانیان در ۶ سوله بیش از ۱۲ هزار قطعه مرغ در هر دوره به بازار عرضه و درآمد مستقیم این کارگاه تولیدی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکثر مددجویان بدون هیچ فنی در زندان‌ها تحت آموزش قرار می‌گیرند گفت: به عنوان مثال بافت فرش‌های ابریشمی در زندان‌ها با وجود ۱۰ دار قالی انجام می‌شود که زندانیان از این راه خرج خانواده‌های خود را تامین می‌کنند.

وی گفت : تعدادی از مددجویان در مجتمع کشت و صنعت رشت با حدود ۳۰ هکتار زمین که بیش از ۱۵ هکتار آن استخرماهیان گرمابی ست مشغول به کارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 11 =