این نوشیدنی سالم جلوی کچلی را می‌گیرد

0 16

طبق مطالعات، چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های کره زمین شناخته شده و می‌تواند به رشد مو کمک کند.

عصر کاسپین/ با افزایش سن تغییرات اجتناب ناپذیری مانند ریزش مو در بدن انسان رخ می‌دهد.

قرن هاست که چای سبز به دلیل بسیاری از مزایایی که برای سلامتی دارد مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند راهی برای جلوگیری از طاسی و کمک به افزایش رشد مو باشد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از ترکیباتی به نام فلاوانول تشکیل شده اند.

EGCG فراوان‌ترین و قدرتمندترین آنتاگونیست در چای سبز است که با کاهش خطر بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان ارتباط دارد. از عصاره‌های چای سبز برای اهداف مختلفی مانند جلوگیری از ریزش و بهبود سلامت مو استفاده می‌شود.
EGCG به طور طبیعی در بسیاری از غذا‌های گیاهی یافت می‌شود. همچنین برای سلامت فولیکول‌های مو و سلول‌های پوستی پاپیلا بسیار مفید است. این امر به کاهش ریزش و نازک شدن مو کمک می‌کند و شوره سر و پسوریازیس را درمان می‌کند.

چای سبز ضمن حفظ رطوبت و تغذیه، به حفظ سطح پروتئین مناسب پوست سر کمک می‌کند. در مطالعه‌ای که در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده منتشر شد، رشد موی انسان با چای سبز بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در این مطالعه اشاره شده است که چای سبز یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان بوده و اعتقاد بر این است که اثرات مفید احتمالی آن مانند خاصیت ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی آن توسط اپی گالوکاتکین-۳-گالات که یکی از اجزای اصلی پلی فنول‌ها است، انجام می‌شود.

به تازگی گزارش شده است که EGCG ممکن است در پیشگیری یا درمان آلوپسی آندروژنیک یا همان طاسی وراثتی مفید باشد. این مطالعه نتیجه گیری کرده است که به احتمال زیاد EGCG رشد موی انسان را از طریق این اثرات تکثیر و ضد آپوپتوز تحریک می‌کند.

در یک مطالعه مشاهده شد، موش‌هایی که تحت درمان موضعی با چای سبز غنی از EGCG قرار گرفتند به طور قابل توجهی ریزش موی کمتری نسبت به موش‌هایی که این درمان را دریافت نکرده بودند، داشتند.

چگونه EGCG رشد مو را افزایش می‌دهد؟
در طی ریزش، چرخه رشد طبیعی مو تغییر می‌کند. این چرخه شامل سه مرحله است که شامل آندروژن (رشد مو)، رگرسیون (مرحله گذار) و تلوژن (ریزش مو) است.

دو هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون وجود دارند که می‌توانند مرحله رشد مو را کاهش داده و ریزش مو را افزایش دهند. تحقیقات نشان داده است که EGCG می‌تواند از اثرات این هورمون‌ها جلوگیری کرده و ریزش مو را کم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =