با حضور استاندار گیلان و فرماندار رشت صورت گرفت؛ بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و افتتاح دهکده کودک در رشت

0 8

استاندار گیلان با همراهی فرماندار رشت در آستانه هفته ملی مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در رشت بازدید و مجموعه آموزشی- تفریحی دهکده کودک را نیز افتتاح کرد.

عصر کاسپین/ دکتر ارسلان زارع و مهندس علی فتح اللهی صبح امروز (یکشنبه) در آستانه هفته ملی مهارت و روز کارآفرینی، از مرکز آزمون، کارگاه آموزش صنایع دستی و مرکز آموزش های صنعتی فنی حرفه‌ای گیلان در رشت بازدید کرد.

همچنین با حضور نماینده عالی دولت در گیلان و فرماندار رشت، دهکده کودک به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه آموزشی- تفریحی کودکان، در رشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هدف از اجرای این طرح، فرهنگ‌ سازی در زمینه های ترافیکی، شهر نشینی، اجتماعی، آموزش‌های تخصصی در زمینه پلیس راهور، پلیس فتا، پلیس جرم شناسی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، آتشنشانی، امداد و نجات، هلال احمر و نیز استعدادیابی در سنین پایه است.

کودکان در سنین بین ۳ تا ۱۳ سال وارد این مجموعه شده و بعد از غربالگری روانشناسی توسط تیم علمی به انتخاب مشاغل رفته و شغل مورد علاقه خود را انتخاب و در فضای کاملاً شاد، همراه با بازی و تفریح به کار در حرفه انتخابی می پردازند.

استعداد یابی کودکان در مدت مشخص، دریافت مدرک رسمی، بسترسازی برای کسب درآمد و فراهم آمدن اوقاتی خوش و هدفمند از دیگر اهداف اجرای این دهکده بوده است.

شخصیت ‌پردازی و داستان ‌پردازی، اجرای خیابان‌ها و معابر مختلف در مقیاس کوچک، طراحی شغل‌های گوناگون، شبیه‌ سازی و فضا سازی شهری کوچک، طراحی پلان‌های ترافیکی، طراحی کلیه علائم راهنمایی رانندگی، طراحی و ساخت تجهیزات خانه مشاغل کودک از بهترین آیتم‌های دکوراتیو در خانه مشاغل کودک می‌باشد.

دست سازه مینیاتوری، نقاشی روی سنگ، نقاشی چهره، اوریگامی، سفالگری، نجاری، صنایع دستی، خیاطی، خلاقیت، موسیقی، دندانپزشکی، بازیگری، مکانیکی، راهنمایی رانندگی، آتش نشانی و هلال احمر از مشاغل پیش‌بینی شده در دهکده کودک است.

در این مجموعه وسایل بازی شامل سرسره بادی، استخر توپ، ترامپولین، استخرتوپ شنی، فوتبال دستی و پینگ پنگ نیز تعبیه شده است.

شش‌ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوده و در این راستا از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + ده =