رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت خبرداد؛ طلب ۱۹ میلیاردتومانی شهرداری رشت از پلیس راهنمایی و رانندگی

0 16

حاجی پور با اشاره به مطالبه ی قدرالسهم شهرداری از محل جرائم راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی باید بیش از ۱۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان از محل جرائم به شهرداری بپردازد.

عصر کاسپین/ «اسماعیل حاجی پور» در جلسه شورای شهر که امروز(چهارشنبه،۲۳ تیر) برگزار شد با بیان اینکه تنها ۴۹۱ میلیون تومان به شهرداری رشت از محل ماده جرائم راهنمایی و رانندگی طی سه سال اخیر پرداخت شده، اظهار کرد: کل سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی طی سه سال اخیر، ۱۹ میلیارد و ۴۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان بوده که تاکنون تنها مبلغ بسیار ناچیزی(۴۹۱ میلیون تومان) از آن به حساب شهرداری واریز شده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه هزینه نصب دوربین های ثبت تخلفات که منجر به ثبت این جرائم شده اند توسط شهرداری پرداخت شده افزود: در حالی که شهرداری بستر لازم برای ثبت تخلفات را مهیا کرده و هزینه های سنگینی بابت خریداری و نصب دوربین ها در خیابان های شهر انجام داده اما سهم بسیار اندکی از این‌جرائم به حساب شهرداری واریز شده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا خواستار رسیدگی استاندار به این مسئله شد و گفت: اگرچه ثبت بیش از ۷۶ هزار فقره تخلف عبور از چراغ قرمز طی سه سال توسط شهروندان در سطح شهر رشت شایسته فرهنگ‌ این شهر و شهروندانش نیست اما تاکنون ۱۱ دستگاه کنترل سرعت در شهر نصب و راه اندازی شده است.

حاجی پور ظرفیت مرکز کنترل ترافیک رشت را برای ارائه خدمات بیشتر به شهر و شهروندان قابل توجه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر این مرکز آماده است که با استفاده از دوربین ها و دستگاه های مختلف و پیشرفته، کمیت و کیفیت خدمات در سطح شهر را رصد کند.

وی تاکید کرد: طبق رایزنی های انجام شده با پلیس راهنمایی و رانندگی، به زودی راهکارهای آموزشی برای کاهش تخلفات و ارتقای فرهنگ رانندگی برای شهروندان اندیشیده و ارائه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + شانزده =