عضو شورای شهر رشت: ​مشکل مالکیتی تالاب عینک رشت حل نشده است

0 15

علوی با بیان اینکه مشکل مالکیتی تالاب عینک رشت هنوز بین شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای گیلان حل نشده است گفت: بیش از شش ماه است که همچنان معطل یک تفاهمنامه فی مابین شهرداری و سازمان آب منطقه‌ای هستیم.

عصر کاسپین/ «سید امیرحسین علوی» با تشریح پروژه های شهری گفت: افزایش هزینه‌ها و قیمت‌ها که از سال ۹۶ شاهد وقوع آن بودیم موجب شد تا شورای شهر در بحث اجرای پروژه‌ها از پرداخت مستقیم به سمت حوزه سرمایه‌گذاری متمایل شود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز فراخوان حدود پنج یا ۶ پروژه عمرانی ترافیکی در رشت به شکل سرمایه‌گذاری صادر شده و در حال اجرا است تصریح کرد: بازگشایی مسیر، احداث تقاطع غیرهمسطح و امتداد بلوار معلم تا پل توحید از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شود که برخی در حال انجام و برخی در مرحله عقد قرارداد هستند.

علوی ارزش پروژه‌‌های سرمایه‌گذاری که هم‌اینک روی میز شهردار رشت قرار دارد را حدودا ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ورود اعضای جدید شورای شهر و حضور شهردار توانمند مسیر انجام پروژه‌ها و کارهای عمرانی شهر رشت با یک روند مناسب‌تری دنبال شود.

وی با بیان اینکه در شورای پنجم شهر رشت شاهد وقفه‌هایی در اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی بودیم، بخشی از علل آن را همان نوسانات قیمتی که اتفاق افتاد دانست و اضافه کرد: به علل یاد شده شورا هم پروژه‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری هدایت کرد تا به موجب آن بتواند ضمن پیگیری و ادامه کار از وقفه بیشتر پروژه‌ها جلوگیری به عمل آورد.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های در حال اجرا یکی از مواردی است که باید در دستور کار شورای ششم قرار گیرد، اهتمام ویژه در انجام خدمات روبنایی و آسفالت را از جمله دیگر نیازمندی‌های شهر رشت خواند و ابراز داشت: اگر روند انجام کارها خوب پیش برود تصور می‌کنم بتوانیم هر چند ماه یکبار پروژه‌ای را در سطح شهر رشت افتتاح کنیم.

علوی اختصاص بودجه و منابع اعتباری جدید جهت انجام اقدامات عمرانی و زیرساختی در شهر رشت را با مساعدت نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی ضروری توصیف کرد و یادآور شد: نیازهای انباشته شده شهر رشت واقعا بالا است و باید برای آن تدبیری جدی و فوری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات و عقب ماندگی پروژه‌های شهری به حوزه اجرا و عدم همراهی برخی دستگاه‌ها با شهرداری رشت بر می‌گردد افزود: به طور مثال در بحث تالاب عینک اساسا سرمایه‌گذار برای ورود به آن کاملا آماده است و تاکنون نیز انواع و اقسام سرمایه‌گذاران مذاکراتی در این بخش داشته‌اند.

عضو شورای شهر رشت مشکل مالکیتی که بین شهرداری و سازمان آب منطقه‌ای وجود دارد و تاکنون هم حل نشده است را یکی از موانع ساماندهی و اجرای پروژه سرمایه‌گذاری تالاب عینک تلقی کرد و افزود: همین مشکل را ما در احداث یک پروژه سرمایه‌گذاری که برآورد آن بالای ۳۰۰ میلیارد تومان است و پیمانکار آن هم انتخاب شده شاهد هستیم.

علوی با بیان اینکه بیش از شش ماه است که معطل یک تفاهمنامه فی مابین شهرداری و سازمان آب منطقه‌ای هستیم اذعان کرد: برخی از این تصمیمات به ورود و عزم سطح عالی مدیریتی استان گیلان نیاز دارد و واقعا از توان عضو شورای شهر رشت و شهردار خارج است و بایستی مقام عالی اجرایی دولت در موضوعات اینچنینی ورود کند.

وی رفع بخشی از معضل کمبود سرانه فضای سبز به ازای هر فرد با اجرای پروژه پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وقتی ما می‌خواهیم در پروژه‌ه‌ای بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم باید برای سرمایه‌گذار بستر مناسب که شامل امکان استفاده و امنیت مناسب در حوزه سرمایه‌گذاری است فراهم کنیم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در رسانه‌ها باید مطالبه درستی از لزوم بسیج تمام امکانات و منابع در شهر رشت انجام شود افزود: سؤال اینجا است وقتی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان پارک ۴۵۰ هکتاری را فقط برای پنج سال در اختیار شهرداری رشت قرار می‌دهد، کدام سرمایه‌گذاری حاضر است برای فقط پنج سال در آنجا سرمایه‌گذاری انجام دهد.

علوی در پایان به موضوع احداث زباله‌سوز سراوان هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اساسا تامین کل منابع مالی این پروژه بر عهده دولت و استانداری گیلان به عنوان نماینده عالی است خاطرنشان کرد: منابع راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز مستقیما از سازمان برنامه و بودجه تامین شود بنابراین باید همواره از نمایندگان و استاندار گیلان مطالبه شود که این اعتبارات چقدر جذب شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 2 =