نیاز کتابخانه مرکزی رشت به ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار

0 8

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان از نیاز پروژه کتابخانه مرکزی رشت به ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تجهیز خبر داد.

عصر کاسپین/ پریسا کرمی افزود: طبق مذاکرات صورت گرفته با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این اعتبار بزودی جهت اتمام پروژه در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی استان و عدم بهره‌مندی مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین از این فضای فرهنگی تصریح کرد: بزودی کتابخانه مادر و کودک شهر رشت راه اندازی می‌شود که سومین کتابخانه تخصصی مادر و کورک بعد از شفت و صومعه سرا است.

در همین زمینه مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، از اتمام عملیات نصب سیستم سرمایش و گرمایش کتابخانه و همچنین آسانسورهای کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: بزودی عملیات محوطه سازی این پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ماکان پدرام همچنین با گلایه از عدم توجه کافی شهرداری به تامین مجوزهای مورد نیاز برای زیرساخت های این پروژه مهم، ادامه کار فراهم آوری امکاناتی چون آب، گاز و برق کتابخانه را منوط به همکاری مستمر و هم افزایی شهرداری عنوان کرد.

لازم به ذکر است در همین راستا استاندار گیلان تاکید کرده بود، تکمیل کتابخانه‌ مرکزی رشت یکی از مطالبات به‌حق مردم، جامعه فرهنگی و اهالی کتاب استان است. این پروژه به لحاظ معماری، طراحی و موقعیت جغرافیایی، از جمله کتابخانه‌های کم نظیر در کشور است و اندک نواقص و کاستی های کنونی آن نیز باید به‌سرعت برطرف شود به گونه‌ای که هنگام افتتاح، شاهد وجود هیچ کاستی نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =