فرماندار رشت: تزریق ۲۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت / تمامی مکان های عمومی تعطیل شد

0 13

فتح اللهی با بیان ایتکه همه بایستی در ریشه کن شدن این بیماری همکاری کنند گفت : تا کنون ۲۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شد

عصر کاسپین/  «علی فتح اللهی» امروز ( دوشنبه، ۱۸ مرداد ) در ستاد مقابله با کرونا ویروس رشت در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: خبرنگاران نقش ارزنده ای در افزایش آگاهی مردم در حوزه های مختلف دارند.

فرماندار رشت با بیان اینکه این قشر زحمتش بدون مزد و حقوق ثابت همیشه در بحران ها و سخت ترین شرایط در میدان هستند گفت: خبرنگاران در انجام رسالتی که برعهده گرفتند با عشق و علاقه در تلاشند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

فتح اللهی اذعان کرد: همه دستگاه ها و مسئولان بایستی احترام خبرنگاران را داشته باشند، اگر نبودند این قشر توانمند چگونه تصمیمات جلسات مسئولان به گوش مردم می رسید.

وی ادامه داد: به وسیله قلم شیوای خبرنگاران مصوبات و عملکرد و خدمات دولت به سمع و نظر مردم می رسد وصدای مسئولان را نیز به گوش مردم می رسانند.

فرماندار رشت به جولان کرونا ویروس اشاره و تصریح کرد: در شرایط بحرانی قرار داریم. چگونه بایستی این فاجعه انسانی که در حال رخ دادن است را به گوش مردم برسانیم.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه آمار بستری ها و فوتی ها گواه این مدعاست خاطرنشان کرد: هر دو ثانیه یک مبتلا و هر سه دقیقه یک فوتی از این بیماری در کشور گزارش شده است.

وی افزود: روزانه بالای ۳۰ هزار نفر در کشور به این ویروس مرگ بار مبتلا می شوند و همه باید در ریشه کن کردن آن کمک کنیم. اول بایستی سالم باشیم تا فعالیت اجتماعی داشته باشیم.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه سلامتی بزرگترین نعمت است و لازمه فعالیت های اجتماعی است اظهار کرد: در این شرایطی بحرانی همگان بایستی همکاری کنند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.

فرماندار رشت به شهرستان رشت اشاره کردو افزود: به دلیل مرکزیت بودن شاهد ورود بیماران دیگر شهرستان ها به بیمارستان های این شهرستان هستیم و این شهر بایستی زیر ساخت های بیشتری نسبت به جمعیت ورودی داشته باشد.‌

وی خواستار افزایش تعداد تزریق واکسن در این شهرستان شد و گفت: تعداد مراکز موجود در شهرستان بایستی با تعداد ورود واکسن به این شهرستان هم خوانی داشته باشد.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه غیر نوبت واکسن تزریق نشود اظهار داشت: بنا به تناسب جمعیت واکسن توزیع شود و با ثبت نام و ارسال پیامک واکسن ها تزریق شود تا شاهد ورود جمعیت نباشیم.

فرماندار رشت تصریح کرد: به دلیل بحران کرونا ویروس تمامی مکان های گردشگری و بازارهای محلی، پارک ها و کمپینگ ها و باشگاه های ورزشی تعطیل می باشد در صورت عدم رعایت پیگرد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده است خاطر نشان کرد: ۱۵۰ هزار دز نوبت اول، ۵۰ هزار دز نوبت دوم تا کنون در شهرستان رشت تزریق شده است.

فتح اللهی افزود: هفته گذشته ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز شهرستان بستری بودند که اکنون این تعداد به هزار و پنج نفر رسیده است.

فرماندار رشت اضافه کرد: از تعداد ۱۷۷ پذیرش روزانه بیمار کرونایی در هفته گذشته به تعداد ۲۴۳ نفر بیمار در امروز رسیده ایم.

وی اذعان کرد: پایگاه واکسیانسیون در بخش های شهرستان رشت به ۹ پایگاه افزایش پیدا کرده است.

فتح اللهی با بیان اینکه از روز نخست شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد ۲۵ هزار و ۸۴۳ نفر بستری بیماری کرونایی در شهرستان داشته ایم اعلام کرد: از روز اول شیوع ویروس کرونا، تعداد سه هزارو ۲۳۷ نفر فوتی در شهرستان گزارش شده است . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =