فرماندار رشت در نشست با خبرنگاران؛ نقد آزاد حق رسانه‌هاست / آمادگی فرمانداری در پیگیری رفع چالش‌های امنیت شغلی خبرنگاران

0 7

فرماندار رشت با بیان اینکه نقد آزاد حق رسانه‌هاست، گفت: در طول ۲۴ سال خدمتم حتی یک‌بارخبرنگاری را علی‌رغم انتشار نقد و خبر خلاف واقع، مورد شکایت قرار ندادم چرا که معتقدم جایگاه خبرنگار، جایگاه آزادی اندیشه است.

عصر کاسپین/ علی فتح اللهی همزمان با روز خبرنگار در دیدار با خبرنگاران شهرستان رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: شهادت شهید صارمی اهمیت جایگاه خبرنگاران را در میان مردم آشکار ساخت و نشان داد که برخلاف تصور عموم، خبرنگار نه در فضای آرام و پشت میز بلکه در میان اجتماع و شرایط سخت برای انعکاس اتفاقات جامعه در تلاش است.

وی افزود: مهم‌ترین فعالیت‌ها را در دنیا تصور کنید، اگر مردم در جریان آن قرار نگیرند فاقد ارزش است و ایجاد این آگاهی در همگان فقط به دست توانمند خبرنگاران ممکن می‌شود.

فرماندار رشت فعالیت اصحاب رسانه در انتقال اخبار و روشنگری در مردم را بسیار مهم دانست و گفت: برای قلمی که در دست دارید خداوند سوره‌ای نازل و به آن قسم یاد کرده است که نشان از رسالت سنگین و خطیری دارد که بر عهده شما قرار گرفته تا قلمتان برای جمله‌ای خلاف واقع نلغزد.

وی با تأکید بر رسالت خبرنگار در انتقال مشکلات مردم و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولین گفت: برای انعکاس هر آنچه که در جامعه رخ می‌دهد، نقش خبرنگار نقشی بی‌بدیل است.

فتح اللهی تخصص در حوزه خبر را لازمه حرفه خبرنگاری دانست و گفت: خبرنویسی حرفه‌ای است که تنها با ایجاد یک تیتر می‌تواند ذهن و نگاه جامعه را با خود همسو سازد.

وی به ظرفیت بالای خبرنگاران در زنده نگه‌ داشتن، تحرک‌بخشی و توسعه اجتماع اشاره کرد و افزود: ما مسئولین وظایف ذاتی و اداری خود را با تکیه بر توانمندی اصحاب رسانه در پوشش عملکردها و انتشار آن در کوتاه‌ترین زمان، به اطلاع مردم می‌رسانیم و بر خود واجب میدانم که صادقانه و صمیمانه از تلاش‌هایتان قدردانی کنم.

فرماندار رشت با بیان اینکه احترام به شما وظیفه‌ای است که برعهده ما قرار دارد به ۲۴ سال تجربه خود در همراهی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های خدمتم حتی یک‌بارخبرنگاری را علی‌رغم انتشار نقد و خبر خلاف واقع، مورد شکایت قرار ندادم چرا که معتقدم جایگاه خبرنگار، جایگاه آزادی اندیشه است‌.

وی افزود: همواره اجازه داده‌ام رسانه‌ها نقدها و گلایه‌هایشان را بیان کنند ولو اشتباه، و قضاوت را برعهده مردم نهاده‌ام و باور دارم حقانیت عملکرد هر مسئول، خود را در دل جامعه نشان خواهد داد.

فتح اللهی نقد آزاد را حق رسانه‌ها دانست و گفت: باید فضا را برای آزادی در تفکرتان فراهم کنیم تا بتوانید به راحتی از طریق قلم، مفاهیم را به جامعه منتقل کنید.

وی افزود: تأکید ما به ادارات این است که از ظرفیت و فرصت طلایی حضور خبرنگاران در انتقال اخبار دستگاه و اقدامات خود بهره برند.

فرماندار رشت به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: هر شنبه در فرمانداری جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود که در آن به بررسی مشکلات، تا رسیدن به نتیجه حتی از طریق مجلس شورای اسلامی می‌پردازیم.

وی به تجربه موفق چنین جلساتی در ارتباط با استخدام فعالان طرح «امین» در مدارس اشاره کرد و گفت: این گروه حدود ۲۰۰ نفر در سطح استان و ۲هزار نفر در سطح کشور هستند که به ‌مدت ۱۵ سال در مدارس با حداقل حقوق به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مشغول بودند اما تلاش‌هایشان در آموزش و پرورش دیده نمی‌شد، با مطلع شدن از وضعیتشان در صومعه‌سرا موضوع با نماینده شهرستان در میان گذشته شد و در نهایت، برگزاری آزمون استخدامی این طرح در مجلس تصویب و امسال اجرایی شد‌.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در همین راستا آمادگی خود را جهت بررسی درخواست‌ها، مشکلات و مسائل شغلی خبرنگاران اعلام کرد و گفت: طی جلسه‌ای با نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی این مشکلات طرح موضوع خواهد شد تا بتوانیم در چهارچوب قانون زیرساخت‌های لازم برای ایجاد امنیت و آینده شغلی خبرنگاران را ایجاد کنیم‌.

لازم به ذکر است بدلیل شیوع موج پنجم همه‌گیری کرونا در شهرستان، تجلیل از خبرنگاران توسط فرماندار طی جلسات متعدد با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این هفته برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + چهار =