قدرت سرایت ویروس دلتا ۶۰ درصد بیشتر از گونه‌ جهش یافته انگلیسی است

0 38

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: قدرت سرایت ویروس دلتا ۶۰ درصد بیشتر از گونه‌ جهش یافته انگلیسی است و میزان کشندگی بالایی دارد.
عصرکاسپین/دکتر انوش دهنادی مقدم – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس دلتا و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌ها ی بهداشتی از سوی مردم، گفت ؛ واکسیناسیون برنامه ریزی شده باید با سرعت بیشتری اجرا شود .
وی با تاکید بر اینکه ویروس دلتا برخلاف ویروس‌های قبلی، علاوه بر گروه‌های پرخطر سالمندان و بیماران خاص، نوجوانان و کودکان را نیز گرفتار کرده است ، گفت ؛ آمار مبتلایان در این سنین افزایش یافته که جای نگرانی است . با ساده انگاری در مقابله با این ویروس، موج‌های کرونا و بحران سلامت عمومی ادامه خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه گونه وحشی کرونا دلتای هندی و قدرت بالای سرایت آن حداقل ۶۰ درصد بیشتر از گونه‌ جهش یافته انگلیسی است ، یاد آور شد : هموطنان عزیز برای جلوگیری از گسترش موج پنجم و وارد نشدن به پیک‌های بعدی، باید از مسافرت، شرکت در دور همی ها و ساده انگاری در خصوص رعایت نکات بهداشتی اجتناب کنند در غیر این صورت ، پیامد‌ها و عواقب غیرقابل جبرانی را شاهد خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + یازده =