قصور آتش‌نشانان خمام در حادثه آتش سوزی | کسی جرات نداشت از نردبان بالا برود

0 17

عضو شورای شهر خمام یکی از وظایف آتش نشانان را آرام کردن مردم در هنگام بحران دانست و گفت در هنگام آتش سوزی که تمام به سرمایه یک فرد در عرض چند دقیقه نابود می‌شود آتشفشان باید با آرامش با آن صحبت کند نه اینکه به او حمله‌ور شود.

عصر کاسپین/ جلسه بررسی حادثه آتش سوزی ۱۶ باب مغازه شهر خمام ظهر امروز با حضور اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری و آتش نشانی در محل شورای شهر برگزار شد.

رئیس شورای شهر خمام در این جلسه با بیان اینکه شهرداری می‌تواند به حادثه دیدگان کمک کند، اظهار کرد: شهرداری و مجموعه شورای با توجه به ابزارهای موجود می‌تواند به حادثه دیدگان کمک کند.

جلیل غیاثی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ منافع مردم توسط شورای اسلامی خمام گفت: شورای شهر و شخص بنده بر سر منافع عمومی با هیچ احدی تعارف نداریم و هر فردی جای نزدی در صورت خطا باید باید توبیخ شود.

وی با اشاره به اینکه از پرسنل آتش نشانانی که در عملیات قصور کردند بیان کرد: آتش از یک مغازه شروع شد و نیروی آتش نشانی در آنجا حضور داشت ولی اقدامی انجام نداده است.

غیاثی تخصص را یک اصل مهم در انجام امور آتش نشانی دانست و افزود: جسارت، چالاکی، شهامت و تخصص یک اصل است که شیفت دیروز آتش نشانی آن‌را نداشته است. به گفته رئیس شورای اسلامی شهر خمام آتش نشانان به ازای ۱۰ روز کار حقوق ۳۰ روز روز را میگیرند چرا؟ چون ۲۴ساعته باید آماده باش هستند.

رئیس شورای شهر خمام از تعیین تکلیف آتش نشانان خاطی در این عملیات خبر داد و گفت: از رئیس واحد آتش نشانی می‌خواهم هر نیرویی که به درد نمی‌خورد به ما بگوید تا آن‌را تعیین تکلیف کنیم.

جذب نیروی ناکارآمد، عدم استفاده صحیح از تجهیزات، نداشتن شجاعت و نبود آموزش از جمله مهم‌ترین مشکلات در آتش‌نشانی است

ایمان سهیلی در این جلسه با بیان اینکه وظیفه مسوولان همراهی با مردم در هنگام بحران است، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بسبار دلخراش بوده و برای برخی از افراد مشکلاتی را ایجاد کرده است لذا در این‌شرایط حساس مسوولان باید در کنار مردم قرار گیرند.

عضو شورای شهر خمام آتش نشانی را قلب تپنده شهرداری دانست و گفت: آتش نشانی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد خدمات‌رسان نقش مهمی در کاهش خسارت در هنگام آتش‌سوزی و دیگر بحران‌ها دارد به این منظور آتش نشانی را می‌توان قلب تپنده و پیشانی شهرداری دانست.

وی با گله‌مندی از مشکلات موجود در آتش نشانی افزود: جذب نیروی ناکارآمد، عدم استفاده صحیح از تجهیزات، نداشتن شجاعت و نبود آموزش از جمله مهم‌ترین مشکلات در آتش‌نشانی است که باید به آن توجه شود.

سهیلی با تاکید بر داشتن شجاعت در کار آتش نشانی بیان کرد: در یک‌حادثه آتش سوزی یک نردبان وجود داشته است ولی کسی جرات نداشته از آن نردبان بالا برود که جای بسیار تاسف دارد.

لزوم برگزاری مانورهای مختلف آتش‌نشانی در طول سال

همچنین اسماعیل احمدنیا با بیان اینکه یکی از وظایف آتش‌نشانی حضور به موقع در محل حادثه است، اظهار کرد: در آتش‌نشانی باید از نیروهای زبده و تاثیر گذار استفاده شود تا در هنگام حادثه خود را به موقع به محل حادثه رسانده و از ایجاد خسارت جلوگیری کنند.

عضو شورای شهر خمام با تاکید بر لزوم برگزاری مانورهای مختلف آتش‌نشانی در طول سال گفت: برگزاری مانور می‌تواند میزان آمادگی و مدت زمان حضور آتش‌نشانان به محل حادثه را بسنجد لذا انتظار ما از مسوول آتش‌نشانی بسیار زیاد بوده است.

وی کمبود تجهیزات در آتش‌نشانی را غیرقابل قبول دانست و افزود: تمامی تجهیرات از لباس، کفش و کلاه در آتش نشانی موجود بوده و اینکه شورا و شهرداری نخواسته تا امکانات را بروز کند صحت ندارد.

احمدنیا با گله‌مندی از قصور آتش‌نشانان در انجام وظیفه خود بیان کرد: مقوله آموزش در آتش‌نشانی بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد لذا انجام اینکار از بروز برخی از قصورها جلوگیری می‌کند.

واحدی نیز در این جلسه با بیان اینکه آتش نشانی جای نیروهای بسیار متخصص است، اظهار کرد: آتش نشانی یک نهاد خدمات رسان بسیار حساس بوده و باید به آن از نیروهای تخصصی استفاده شود نه نیروهای اخراجی.

باید به جذب نیروی متخصص در آتش نشانی توجه کنیم

عضو شورای شهر خمام یکی از وظایف آتش نشانان را آرام کردن مردم در هنگام بحران دانست و گفت در هنگام آتش سوزی که تمام به سرمایه یک فرد در عرض چند دقیقه نابود می‌شود آتشفشان باید با آرامش با آن صحبت کند نه اینکه به او حمله‌ور شود.

واحدی با تاکید بر لزوم توجه به حفظ مال مردم در هنگام آتش سوزی بیان کرد: نیرویی که تا صبح گل‌ها را آب میدهد معلوم است که نمی‌تواند از پله بالا برود، لذا باید به جذب نیروی متخصص در آتش نشانی توجه کنیم زیرا این طور که نمی‌شود کسی با سفارش فردی وارد آتش‌نشانی شده و نسبت به مسئولیت خود بی‌تفاوت بماند.

مهدی عاشوری نیز در این جلسه با بیان اینکه حادثه آتش‌سوزی خمام بسیار تاسف برانگیز بوده است، اظهار کرد: حادثه روز گذشته آتش سوزی بسیار تاسف برانگیز بوده است که به تیتر یک استان تبدیل شده است.

عضو شورای شهر خمام با اشاره به اینکه کمبود امکانات در آتش نشانی صحت ندارد، بیان کرد: در دوره‌های گذشته بسیاری از امکانات برای آتش نشانی خمام تهیه شده است ولی از آن بهره برداری لازم صورت نگرفته است.

عاشوری با تاکید نقش برگزاری مانور در کاهش خسارت حاصل از آتش سوزی افزود: متأسفانه در تمام تمام شهرستان و بخش‌های گیلان مانور برگزار شد غیر از خمام که بسیار عجیب است.

متأسفانه هر فرد بی‌تخصصی را به آتش نشانی اعزام می‌کنند

سرپرست آتش نشانی خمام با انتقاد از افزایش تعداد رانندگان آتش نشانی در خمام گفت: تعداد راننده آتش نشان از آتش نشان بیشتر است زیرا در هر جای شهرداری اگر بخواهند نیرویی را به مکانی دیگر بفرستند آن‌را راننده آتش نشانی می‌کنند.

محمود تقی نژاد با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از نیروهای متخصص در آتش نشانی بیان کرد: در هر شیفت آتش نشانی به ۱۰ نیرو متخصص نیاز داریم ولی متأسفانه هر فرد بی‌تخصصی را به آتش نشانی اعزام می‌کنند که جای بسیار تاسف دارد.

در این جلسه مقرر شد جهت تسهیل در امر بازسازی معازه‌ها مجوزه‌های ویژه از معاونت استانداری انجام گیرد، عوارض و تسهیلاتی برای مالباختگان حادثه در نظر گرفته و با آتش نشانانی که با تشخیص سرپرست شهرداری و آتش نشانی تخطی کردند برخورد شود.

گفتنی است، جمعی از مالباختگان حادثه با حضور در شهرداری خواستار تسهیل در انجام بازسازی و برخورد با آتش نشانان خاطی حادثه شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + نوزده =