مرکز درمان سرپایی بیماران کرونا در انزلی راه اندازی شد

0 8

فرماندار انزلی گفت: باتوجه به ظرفیت موجود و درگیری بیش از ۷۰ درصد بخش های بیمارستانی شهرستان با بیماران کووید ۱۹، طبق مصوبه جلسه ستاد کرونا شهرستان مرکز درمان سرپایی بیماران کووید۱۹ در انزلی راه اندازی شد.

عصر کاسپین/ سید اسماعیل میرغضنفری روز پنجشنبه اظهار داشت: کارشناسان بهداشتی سالن ورزشی سپاه در کوی انصارالحسین که در نزدیکی بیمارستان شهید بهشتی قرار دارد را پس از بازدید میدانی برای راه اندازی مرکز درمان سرپایی بیماران کووید ۱۹ مناسب تشخیص دادند که ظرف مدت کوتاهی عملیات تجهیز و راه اندازی آن انجام شد.

وی افزود: تصمیم به راه اندازی این مرکز به علت وضعیت بحرانی بیمارستان انزلی و اختصاص اکثر تخت های این بیمارستان به بیماران کووید ۱۹ در جلسه ستاد کرونا مطرح شد و در عرض پنج روز با همکاری سپاه ، منطقه آزاد ، نیروی دریایی ارتش ، دریابانی ، اداره برق و دیگر نهادها تجهیز شد و در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

فرماندار انزلی گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی و کاهش تاب آوری تخت های درمانی و پرستاری ، وضعیت بیمارستان به گونه ای نیست که بتواند همزمان با بیماران حاد تنفسی ، بستری و ای سی یو به بیماران شناور نیز پاسخگو باشد . فضاهایی که در اختیار نیروهای نظامی و یا تامین اجتماعی است نیز باید زمانی استفاده شود که تمام تختهای بیمارستانی پر شده و ناگزیر از بستری بیماران در این مراکز درمانی باشیم .

انزلی ۲۵۹ بیمار کرونایی در حال درمان دارد

رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی با بیان اینکه انزلی ۲۵۹ بیمار کرونایی شناور دارد افزود: از این تعداد ۱۲۷ بیمار شناور تحت درمان هستند که به صورت سرپایی برای دریالت دز تزریقات خود به ما مراجعه می کنند و مابقی روند بهبود را در منازل خود ادامه می دهند.

دکتر مرتضی فلاح با تاکید براینکه مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در انزلی به منظور درمان بیماران شناور راه اندازی شد تا از فشار کار بیمارستان و کادر درمان بکاهد گفت : بیماران شناور با مراجعه به این مرکز درمان سرپایی طی یک تا ۲ ساعت دز درمان خود را دریافت کرده و در منازل خود روند درمان را ادامه می دهند .

با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز ۲۵ تخت فعال دارد که طبق گنجایش سالن می توان تا ۳۵ تخت افزایش داد ، افزود : این مرکز همچون کلینیک های پزشکی مجهز به پزشک عمومی ، تکنسین بیهوشی و پرستار است.   

۹۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال انزلی واکسینه شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر انزلی نیز با اشاره به اینکه ۹۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال این شهرستان واکسینه شدند و ۳۵.۵ درصد افرد بالای ۱۸ سال دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند تاکید کرد: فقط واکسن چاره کار نیست و مردم نباید از رعایت پروتکل‌ها غافل شوند.

صیاد ادامه داد: درصورت تامین واکسن مورد نیاز آمادگی داریم سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم. در موج جدید، کرونا دلتا به صورت گروهی خانواده ها و هر جمعی را درگیر می کند لذا باید همه شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی به خستگی کادر درمان نیز اشاره کرد گفت : در این خصوص باید تدابیر جدی اندیشیده شود چرا که اوضاع واقعا سخت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر انزلی به کمبود نیرو در کادر درمان اشاره کرد و افزود: می بایست برای افرادی که بی توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بدون ماسک در حال تردد هستند جریمه حضور و ارایه خدمت در بیمارستان در نظر گرفت .

صیاد اظهار داشت: کار در بیمارستان انزلی سخت و دشوار شده است و مسئولان بیمارستان نگران تهیه اکسیژن برای بیماران هستند . بسیاری از آنها ۴۸ ساعت سرکارند و مردم بی توجه به این تلاش ها در دورهمی ها و مراسمات مختلف بدون رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت می کنند .

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و این شهرستان از اولین شهرهایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا وضعیت آن قرمز اعلام شده بود و در حال حاضر درگیر پیک پنجم کرونا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 7 =