نجات جان مردم، اولویت حوزه سلامت در مقابله با ویروس کرونا

0 7

نشست هیات رییسه، عصر امروز با حضور رییس دانشگاه، جمعی ازمسوولان، مدیران شبکه ها و روسای بیمارستانها برگزار شد و طی آن، استفاده از همه توان و ظرفیت در جهت مقابله با موج پنجم بیماری کرونا مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

عصر کاسپین/ دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حفظ جان مردم را واجب تر از همه اولویت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: برای کاهش ابتلای مردم و بستری بیماران از هیچ گونه تلاشی فروگذار نشود.
وی با اذعان بر اثرگذاری فعالیت های حوزه بهداشت در مراکز جامع سلامت در کاهش بار ارجاع بیماران به مراکز درمانی، تصریح کرد: در این خصوص باید فعالیت‌ها و روند ارائه خدمات مضاعف وهدفمندتر شود.
دکتر سالاری در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت تیم های ترخیص در بیمارستان ها در این شرایط کنونی و کمبود شدید تخت تصریح کرد: اجرای مفاد دستورالعمل صادره ستاد کرونا دانشگاه لازم و ضروری است و کوچکترین تعلل و کوتاهی در این دوره از موج پنجم یقینا آسیب زا و غیرقابل جبران خواهد بود.
این مقام مسوول با ابراز خرسندی از تجهیز همه بیمارستان‌های استان به دستگاه سی تی اسکن، اظهار داشت: با این وجود، دیگر بیماران جهت استفاده از این دستگاه مهم و حیاتی، از شهرستان به مرکز استان مراجعه نمی‌کنند.
رییس دانشگاه در پایان سخنان خود با تقدیر از جانفشانی های مدافعان سلامت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یادآور شد: کادر سلامت با حضور بی بدیل خود در برابر این ویروس منحوس، این بار نیز نشان خواهند داد، با قدرت و صلابت همیشگی در کنار مردم و بیماران هستند.
گفتنی است؛ در این نشست معاونان بهداشتی، غذا و دارو و درمان دانشگاه در حوزه ماموریت خود، توصیه ها و تاکیداتی به مسوولان بهداشت و درمان واحدهای تابعه در ارتباط با موج پنجم بیماری کرونا ارائه دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =