نیمی از پرونده های مستمری بگیران بازمانده تامین اجتماعی گیلان دارای بیش از یک مستمری بگیر است

0 21

جمعیت مستمری بگیران بازمانده در تامین اجتماعی گیلان ۷۷ درصد از تعداد پرونده های این حوزه بیشتر است که این امر بیانگر وجود دو یا سه مستمری بگیر در برخی پرونده ها میباشد .

عصر کاسپین/ محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تا پایان خردادماه سالجاری تعداد ۱۷۲۵۷۰ مستمری بگیر در قالب ۱۴۳۳۹۰ پرونده مستمری از تعهدات بلندمدت این سازمان در استان بهره مند بوده اند اذعان داشت : در این میان ۶۸/۸ درصد از پرونده ها یعنی بالاترین میزان مربوط به بازنشستگان میباشد و ازکارافتادگان نیز با ۴/۸ درصد کمترین سهم را دارا هستند . 

وی با بیان اینکه تعداد ۳۷۷۵۸ پرونده فوتی منجر به برقراری مستمری بازماندگان در سطح شعب تامین اجتماعی گیلان برقرار است افزود : در عمل قریب به ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر بازمانده در این تعداد پرونده از تعهدات بلندمدت برخوردار هستند که علت آن به تعداد افراد تبعی مشمول بیمه شده یا بازنشسته فوت شده مربوط میباشد . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت هرچند تعداد پرونده های فوتی ۲۶/۴ درصد از پرونده های مستمری را تشکیل میدهد ولی از حیث تعداد نفرات ۳۸/۸ درصد را شامل میگردند . 

محمدهرمزی با تاکید بر اینکه همسر و فرزندان تبعی و مشمول بیمه شده یا بازنشسته ، همچنین پدر و مادری که در زمان حیات فرزند در زمره افراد تحت تکفل او بوده اند میتوانند از مستمری بازماندگان بهره مند گردند اذعان داشت : همسران و فرزندان دختر دارای بیشترین سهم در بین بازماندگان میباشند . 

وی اذعان داشت تقریباً نیمی از پرونده های این حوزه دارای یک مستمری بگیر و نیمی نیز دارای بیشتر از یک مستمری بگیر هستند . 

شایان ذکر است تامین اجتماعی گیلان در حال حاضر ماهانه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری به جامعه هدف خود پرداخت مینماید . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + ده =