افزایش چشمگیر تعداد مراجعان به مراکز درمانی استان

0 9

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری بیش از هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان، گفت: تعداد مراجعان به مراکز درمانی گیلان به شدت افزایش یافته است.

عصر کاسپین/ ارسلان سالاری با بیان اینکه متأسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و استان گیلان شاهد شیوع پیک پنجم بیماری کرونا بوده‌ایم، اضافه کرد: تعداد مراجعان به مراکز درمانی به شدت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به هزار و ۷۵۰ نفر رسیده است، افزود: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان از همه ظرفیت‌های خود برای درمان بیماران استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته تلاش شده تا با پیگیری و رایزنی‌ها در سطح ملی تجهیزات و امکانات پزشکی وارد استان شود، اضافه کرد: امروز همه بیمارستان‌های استان به دستگاه سی تی اسکن و سونو گرافی مجهز هستند.

سالاری با بیان اینکه حدود ۲۴ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان گیلان وجود دارد و برخی از مراکز درمانی از دو دستگاه اکسیژن ساز بهره مند هستند، گفت: با وجود همه امکانات و زیر ساخت‌هایی که در شرق و غرب و مرکز استان گیلان وجود دارد باز نیازمند همکاری و مشارکت خیران هستیم.

وی با اشاره به اضافه شدن ۸۰۰ تخت مراقبت جدید از ابتدای شیوع ویروس کرونا به تخت‌های بیمارستانی استان گیلان، ادامه داد: در روزهای آینده نیز ۲۰۰ تخت بیمارستانی جدید در قالب تجهیز سایت سوله لاکان، بیمارستان حشمت و آی سی یو در برخی از بیمارستان‌های استان گیلان به تخت‌های بیمارستانی گیلان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست رعایت پروتکل‌های در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: از همه کسانی که می‌توانند به هر شکلی در کنترل و مهار بیماری کرونا به کادر درمان و پرستاران و مردم کمک کنند پای کار بیایند.

وی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به شدت ابتلاء و انتشار بیماری کرونا در تلاش هستیم با افزایش میزان واکسیناسیون و درمان بیماران عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 12 =