افزایش ۵۰ درصدی تعهدات مالی تامین اجتماعی گیلان

0 10

تامین اجتماعی گیلان امسال باید بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در ماه به بیمه شدگان خود ارائه کند.

عصر کاسپین/ معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی گیلان گفت : این اداره کل امسال باید هرماه بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای به بیمه شدگان خود ارائه کند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد بیشتر است.

محمد هرمزی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان، تحت پوشش این مجموعه قرار دارند و از حمایت‌ها و تعهدات قانونی آن بهره مند می‌شوند، افزود: در حال حاضر ۴۳۰ هزار بیمه شده اصلی و اعضای خانواده شان به علاوه بیش از ۱۴۲ هزار مستمری بگیر بازنشسته، بازمانده و ازکارافتاده به همراه خانواده‌های خود از خدمات تامین اجتماعی گیلان بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش دستمزد سالانه میزان پرداخت مستمری‌ها از ماهانه ۳۷۰ تا ۳۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۹، به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در هر ماه در سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: پرداخت مقرری ماهانه بیمه بیکاری در استان هم از ۱۹ میلیارد تومان در ۹۹، به حدود ۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید.

معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه پرداخت انواع تعهدات کوتاه مدت شامل کمک هزینه‌ها و غرامت‌ها که در سال گذشته بصورت میانگین بین ۳ تا ۴ میلیارد بود، امسال به ۵ میلیارد تومان در ماه افزایش یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − سه =