برخورد پلیس با اشاعه خرافات و بدعت گذاری در مراسم عزاداری

0 31

جانشین فرمانده انتظامی استان از آمادگی پلیس برای تامین امنیت عزاداران حسینی خبر داد و گفت: پلیس با هرگونه اشاعه خرافات و بدعت گذاری در این ماه به صورت قاطع برخورد می‌کند.

عصر کاسپین/ سرهنگ “حسین حسن‌پور” در گفت‌وگویی در حاشیه همایش عاشوراییان انجام شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: در این همایش رؤسای هیئت‌های مذهبی با آخرین شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا با توجه به دستورالعمل‌‎های ستاد ملی مقابله با کرونا آَشنا شدند.

وی با تشریح برخی آسیب‌های موجود در خرافه‌پرستی و افراط گری در مراسم‌ عزاداری امام حسین (ع) گفت: پلیس با هرگونه اشاعه خرافات و بدعت گذاری در این ماه به صورت قاطع برخورد و از سوءاستفاده دشمنان در ترویج خرافات جلوگیری می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس به مانند سال‌های گذشته وظیفه تامین امنیت عزاداران حسینی را بر عهده دارد تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، برگزاری مراسم‎ عزاداری مستلزم همکاری هیئت‌های مذهبی و مشارکت جدی آنها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای کاهش و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس، حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و معابر شهری ممنوع بوده و تمامی مراسم‌های عزاداری باید در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

سرهنگ حسن‌پور در پایان با اعلام اینکه تمامی تمهیدات ترافیکی و امنیتی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) توسط پلیس پیش‌بینی شده است از شهروندان و عزاداران حسینی خواست  با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یاریگر کادر درمان و نیروی انتظامی باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − دوازده =