دستگیری حفاران غیرمجاز در شرق و غرب گیلان

0 21

هفت حفار غیرمجاز اشیای تاریخی و میراثی در شرق و غرب استان گیلان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

عصر کاسپین/ فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان لاهیجان گفت: عوامل حفاظتی این پایگاه با همکاری و تعامل عوامل پاسگاه انتظامی لیالستان موفق به دستگیری ۶ نفر به جرم حفاری غیرمجاز در این شهرستان شدند.

سرهنگ محمد علی‌پور اضافه کرد: در این عملیات دستگیری، از متهمان تعدادی ادوات غیرمجاز حفاری کشف و ضبط شد و پرونده متهمان پس از انجام بازجویی‌های اولیه و تنظیم صورت‌جلسه برای ادامه روند قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارسال شد.

همچنین فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان از دستگیری یک نفر در شهرستان شفت واقع در غرب گیلان  به جرم اقدام به حفاری غیرمجاز  و دستگیری یک نفر در شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان به جرم قاچاق، نگهداری و خرید و فروش اشیای تاریخی خبر داد.

سرهنگ علی پور گفت: بنابر گزارش دریافتی از پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان لنگرود، عوامل انتظامی کلانتری ۱۴ شلمان، در حین تفتیش از منزل متهم، موفق به کشف و ضبط دو قلم شی تاریخی شدند.
فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان اضافه کرد: پرونده متهم پس از بررسی اشیای تاریخی ضبط شده، انجام بازجویی‌های اولیه و تنظیم صورت‌جلسه، به منظور ادامه روند قانونی به مرجع قضایی شهرستان ارسال شد.
پنج هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی تاکنون در گیلان شناسایی شده، که از این تعداد یک هزار و ۲۱۲ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =