دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

0 31

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در دیدار با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، همکاری این سازمان در برگزاری برنامه های فرهنگی را ارزشمند توصیف کرد.

عصر کاسپین/ پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان روز دوشنبه یازدهم مردادماه با حضور در سازمان منطقه آزاد انزلی با علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این سازمان دیدار و در خصوص همکاری های دوجانبه در حوزه فرهنگی خصوصا همکاری در برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با وی تبادل نظر کرد.

کرمی: پیوست فرهنگی اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی نشان دهنده این سازمان به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار که با حضور رسول فرخی میکال، نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ مجید فاتحی، مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد انزلی و مسئولین اداره مشارکت ها و همکاری ها و روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان صورت پذیرفت، به همکاری های خوب و سازنده و تعامل گسترده کتابخانه ها و سازمان منطقه آزاد انزلی اشاره کرد.

پریسا کرمی با بیان اینکه پیوست فرهنگی در اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی نشان دهنده عمق توجه مسئولین این سازمان به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی است، از لزوم استفاده از این ظرفیت مهم برای رشد سرانه فضای مطالعه در این منطقه سخن گفت.

وی همچنین وجود دو کتابخانه سیار و امام علی(ع) لیجارکی حسن رود در محدوده منطقه آزاد انزلی و فعالیت های مستمر این دو مجموعه را بسیار خوب و از نظر رتبه استانی مناسب ارزیابی کرد.

کرمی همچنین به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: استقبال گسترده مردم در دوره های گذشته جشنواره و نیز تعامل بسیار خوب دو مجموعه کتابخانه ها و منطقه آزاد انزلی، فرصت بسیار خوبی برای استفاده از این تجربه موفق در دوره جدید این جشنواره ملی بوجود آورده است.

اکبری مقدم: گسترش کتاب و کتابخوانی در سراسر گیلان پیوست فرهنگی اقدامات منطقه آزاد انزلی است

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار یکی از مهمترین اهداف سازمان را تامین زیرساخت های فرهنگی در وهله اول برای عموم مردم منطقه و سپس در استان عنوان کرد.

علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به تجربه خود در دوره مدیریت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان در ایجاد کتابخانه های مدارس برای نخستین بار در کشور، توسعه فرهنگی و توجه به کتاب و کتابخوانی را از دغدغه های خود در همه مسئولیت ها عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری در راستای توسعه فرهنگی در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی است، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را نیز از درجه اهمیت بالا و دارای جایگاه مهم در فعالیت های فرهنگی این سازمان توصیف کرد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این و در دوره های پیشین این جشنواره ملی، در همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، میزبانی مراسم اختتامیه و حمایت مالی برای تجلیل از برگزیدگان این جشنواره را برعهده داشت.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۲۲ خرداد لغایت۱ آبان سال جاری با معرفی ۶ عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش های مختلف نقاشی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویش_برای_امام_زمانم، داستان کوتاه(داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی) در حال برگزاری است. علاقمندان می توانند با ورود به سایت جشنواره به نشانی samakpl.ir و یا نصب نرم افزار ویژه تلفن همراه در این رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 17 =