رشد کسب و کارهای آنلاین گیلان در ایام کرونا

0 4

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه گیلان جایگاه خوبی در بین استان‌ها از نظر کسب و کارهای آنلاین دارد، گفت: کسب و کارهای آنلاین در ایام کرونا رشد بیشتری پیدا کرد.

عصر کاسپین/ علی باستی بیان کرد: در ایام کرونا بسیاری از مشاغل کوچک هم به علت تسهیل در هزینه کرد فروش اجناس توانستند از اپلیکیشن‌های مورد نظر برای خدمات آنلاین استفاده کنند و حوزه کاری خود را ارتقا دهند.  

وی افزود: در گیلان مراکز رشد خلاق در حوزه کشاورزی و فنی مهندسی و… وجود دارد. یکی از آنها مرکز نوآوری صنایع فناوری‌های خلاق نرم هست که سال گذشته یکی از بالاترین درآمدها و عملکردها را در شرایط کرونا داشته است که موجب شد بخش مجازی رشد پیدا کند.  

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در مورد روند موفقیت اپلیکیشن‌های بومی گیلان ادامه داد: از اپلیکیش‌های بومی که در گیلان وجود داشتند و سامانه‌هایی که به طور مختصر به آنها ال ام اس LMS گفته می‌شود، برای آموزشگاهها و مدارس دولتی و غیردولتی مورد استفاده قرار گرفت. مورد دوم پلتفرم‌هایی بود که برای کسب و کارهای مجازی شکل گرفت. به عنوان نمونه پلتفرم‌هایی که رایگان و یا با پرداخت هزینه بودند و در عرض مدتی کوتاه کسب و کارهای آنلاین را برای واحدهای  فیزیکی راه‌اندازی می‌کردند.

وی اضافه کرد: این پلتفرم‌ها در گیلان بسیار گسترش پیدا کردند و روند موفقیت را با سرعت بیشتری طی کردند.  
در حوزه روستایی نیز در گیلان بخشی مربوط به توسعه گردشگری بود که عملکرد شرکت‌ها با وجود کرونا مناسب بود. اما استارتاپ‌هایی بودند که راه‌اندازی شدند و از خدمات کشاورزان و دامداران استقاده می‌کردند تا به مردم ارائه کنند.

علی باستی در ادامه تصریح کرد: در مجموع گیلان از نظر نرم افزاری و تولید گیم عملکرد خوبی به نسبت جمعیت خود دارد و جوانان خلاقی هستند که در این حوزه‌ها فعالیت دارند و آمارهایی که از شرکت‌های خصوصی وجود دارد نشان می‌دهد فعالیت و موفقیت گیلان نسبت به دیگر استان‌ها پررنگ‌تر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + بیست =