روند واکسیناسیون در گیلان روی موج بی حرمتی

0 22

روند واکسیناسیون در گیلان روی موج بی حرمتی
دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت مردم گیلان است یا تماشاچی ؟
خبرهای کلیشه ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فرمانداری شهرستان رشت

عصر کاسپین/ در طی روزهای اخیر در بازدید میدانی از این مراکز به کرات شاهد درگیری مردم با کادر درمان بوده ام‌. حتی بسیاری ازسالمندان سر نوبت‌گیری با هم درگیر شده‌اند. آن هم‌ بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فاصله‌ کم از همدیگر…

پیرمردی که ساعت ها در صف منتظرست ،تا متصدیان مراکز واکسیناسیون که عمدتا به مراکز ترویج ویروس کرونا تبدیل شده اند،صدایش کنند،می گوید؛ از ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت ناکام مانده‌، چون این‌سامانه اعلام می کند که همه مراکز نزدیک به شما پر است.

به خاطر انتظار طولانی برای اطلاع از زمان واکسیناسیون پس از ناکامی در سامانه و نگرانی از جاماندن، حضوری به یکی از مراکز شهر رشت مراجعه کرده‌است. اما در این مرکز هم به دلیل ازدحام جمعیت نمی‌داند ‌واکسیناسیون قرار است به چه صورت انجام شود؟

آقای فرماندار ،مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان تداوم بی نظمی و خلف وعده هایی که وزارت بهداشت در توزیع واکسن اعلام می کند‌،همه را می‌دانیم….اما این دلیل نمی شود که ما خبرنگاران چشمانمان را روی حقایق ببندیم و هر روز به انتشار هشدار های کلیشه ایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر عادی انگاری کرونا توسط مردم و همچنین آمار تلفات کرونا توسط معاونت درمان شما اکتفا کنیم.

آقای فرماندار بارها در ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرده اید که با توجه به وضع کرونایی موجود همواره در حال تجربه شرایط متفاوتی هستیم که برخی از آنها بسیار تلخ است.خبر از افزایش مراکز واکسیناسیون در شهرستان رشت دادید.لطفا بفرمایید کی اجرایی می شود؟

هنوز هیچ سامانه ایی،در رشت برای اطلاع رسانی وجود نداردکه شهروندان بتوانند مطلع شوند که واکسن سینوفارم، آسترازنکا و برکت و یا واکسن‌های موجود در کدام‌ مراکز تزریق می شود، تا شهروندان دچار اطلاعات پراکنده ومتناقض نشوند.

عدم نظارت ستاد کرونا باعث شده ، فیلم هایی با چاشنی آشفتگی و بی نظمی از روند واکسیناسیون در گیلان در اینستاگرام وایرال شده و باعث سوءاستفاده جریان های معاند نظام و کشور شود.

نتیجه بی نظمی های جاری در پایگاه های واکسیناسیون رشت فقط و فقط نشانه ضعف شدید نظارت ها از سوی متولیان این امر است.زیرا علاوه بر تشدید خطر ابتلای کرونای مراجعه کنندگان ما شاهد افزایش آمار مرگ و میر شهروندان نیز خواهیم بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 12 =