ظرفیت های محدود درمانی گیلان / هموطنان سفر نکنند

0 14

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری بیش از دو هزار بیمار کرونایی در استان، گفت: ظرفیت های درمانی محدود است لطفا به گیلان سفر نکنید.

عصر کاسپین/ انوش دهنادی مقدم به تشریح آخرین آمارهای کرونایی استان گیلان پرداخت و اظهار کرد: هم اکنون مجموع بیماران بستری کرونایی استان در بیمارستان‌ها به دو هزار و ۲۹ بیمار رسیده است.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته بالاترین تعداد بستری‌های روزانه کرونایی در استان گیلان ثبت شده است، گفت: ۵۰۰ بیمار طی یک روز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به وخامت حال ۳۹۰ بیمار کرونایی، اضافه کرد: این نشان دهنده این است که به رغم تذکرات و هشدارهای داده شده هنوز توجه به دستور العمل های بهداشتی توسط مردم رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از روز گذشته شاهد هستیم با شروع تعطیلات با وجود تأکیدات بسیار برای سفر نکردن تعدادی از هموطنان این توصیه را جدی نگرفته و به سمت استان‌های شمالی حرکت کرده‌اند، ادامه داد: این موضوع استان گیلان را با یک فاجعه مواجه خواهد کرد.

دهنادی مقدم در ادامه از همه هموطنان خواست سفر به استان را کنسل و به زمان دیگری موکول کنند، تأکید کرد: با توجه به شدت پیک پنج کرونا و افزایش افسار گسیخته بیماران و بستری‌ها ظرفیت‌های درمانی در تمام استان‌ها محدود است و بای از سفر خودداری شود.

وی رعایت دستور العمل های بهداشتی، عدم مسافرت، استفاده از ماسک، شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی ها را از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از انتقال و انتشار بیشتر بیماری کرونا عنوان کرد.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ابتلاها خانوادگی است، افزود: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های درمانی استان برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی در حال استفاده بوده و سایر بیماران از این خدمات محروم شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 14 =