عملیات اجرایی دو ابرپروژه آموزشی و درمانی در گیلان آغاز شد

0 20

عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا رشت و همچنین ازسرگیری احداث دانشکده پزشکی سایت لاکان پس از پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شد.

عصر کاسپین/ پیرو تبادل قرارداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینای رشت و همچنین تکمیل ساختمان دانشکده پزشکی سایت لاکان امروز بر زمین زده شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۵ سال به عنوان یک اسکلت رها شده بود و علاوه بر آن، دانشکده‌های بهداشت و پرستاری یا مستاجر هستند و یا در فضاهای بسیار مستهلک و قدیمی فعالیت دارند.

وی با اشاره به پراکندگی فضاهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین افزایش جمعیت دانشجو و اعضای هیئت ‌علمی، افزود: با پیگیری‌های مستمر و مطالبه گرانه بیش از یک سال از وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، خوشبختانه توانستیم مجوز لازم برای پروژه‌های مذکور را اخذ کنیم و در کتاب قانون بودجه جهت احداث آنها ردیف اعتباری برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به قدمت بالای یکصد ساله مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت، عنوان کرد: این بیمارستان علیرغم قدیمی بودن، از داشتن برخی از تجهیزات مناسب برای آموزش، درمان و همچنین پژوهش محروم است و امروز با توجه به توسعه علوم پزشکی در استان این فضای فیزیکی زیبنده مردم استان نیست.

سالاری ادامه داد: این بیمارستان جایگزین در سه فاز ساخته خواهد شد و امیدواریم تمام ظرفیت‌های لازم برای ایجاد مرکز ترومای مجهز را در آن شاهد باشیم.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه، با اشاره به نکته‌ای از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه در پس هر تهدیدی باید فرصت‌ها را ساخت، اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا پس از همکاری‌های نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی گیلان متوجه شدیم این دانشگاه به لحاظ زیرساخت‌های عمرانی وضعیت بسیار اسفباری دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری و عزم رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جدیت و اهتمام بر روی تقویت زیرساخت‌های عمرانی متمرکز شده، افزود: با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های کشوری و لشکری، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) را متقاعد کردیم که اگر اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در گیلان انجام نشود، یقینا تلفات گیلان در هر بحرانی غیرعادی می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان از آمادگی همه‌جانبه سپاه و بسیج استان جهت هرگونه خدمت به مردم اعلام آمادگی کرد و گفت: این همکاری‌ها صرفا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیست بلکه در حوزه محیط زیست از جمله آلودگی‌های دو رودخانه رشت، افزایش فضای سبز و دیگر بخش‌ها نیز سپاه آمادگی کامل بر همکاری دارد و امیدواریم مسئولین استانی نیز جهت توسعه همه‌جانبه استان، دست به دست هم دهند.

امیرمحمد نوری، مدیرعامل موسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت، تامین اعتبار را محوری‌ترین رکن در انضباط مالی دانست و اظهار کرد: پیگیری‌های مستمر و مجدانه‌ای که در رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد، یقینا انضباط مالی را در این پروژه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در راستای انضباط مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پیش‌پرداخت اولیه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها تامین شده، خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نشان خواهد داد که در عملیات اجرایی این پروژه جدیت لازم را دارد و اتمام پروژه طی دوره معین امکان‌پذیر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 15 =