فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه خبر داد: دستگیری کارمند یکی از بانک‌های کیاشهر به خاطر کلاهبرداری

0 17

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از دستگیری کارمند یکی از بانک‌های این شهرستان که با اسکن و کپی از کارت بانکی مشتریان اقدام به برداشت غیرمجاز بیش از ۲ میلیارد ریال از حساب بانکی آن‌ها کرده بود، خبر داد.

عصر کاسپین/ سرهنگ حمید محمدی‌نسب با بیان اینکه کلاهبرداری به روش برداشت از کارت‌های عابر بانک مشتریان بانکی یکی از متداول‌ترین جرایم بانکی محسوب می‌شود، اظهار کرد: برخورد قاطعانه با کلاهبرداران به صورت مستمر در دستورکار پلیس قرار دارد.

وی افزود: در پی شکایت تعدادی از مشتریان یکی از بانک‌های بخش کیاشهر مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: با بررسی‌های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهم، این پرونده که با اسکن و کپی کارت عابر بانک مشتریان و دسترسی به مشخصات سجلی و حساب بانکی آن‌ها اقدام به برداشت وجه از حسابشان می‌کرد، شناسایی شد.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه متهم پس از هماهنگی قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه، هنگامی که در داخل بانک در حال برداشت غیرمجاز از حساب یکی از مشتریان بود به همراه یک دستگاه اسکمیر، یک گوشی موبایل، ۱۷ عدد کارت عابر بانک خام و سایر اقلام کلاهبرداری دستگیر شد، خاطرنشان کرد: متهم که کارمند یکی از بانک‌های بخش کیاشهر است در تحقیقات پلیس به برداشت بیش از ۲ میلیارد ریال وجه از حساب بانکی مشتریان با استفاده از مدارک شناسایی و کارت عابر بانک جعلی اعتراف کرد.

سرهنگ محمدی‌نسب بیان کرد: متهم ۳۴ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

وی از شهروندان خواست، برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک باید نحوه استفاده صحیح و درست آن را به دقت یاد گرفته و از در اختیار گذاشتن مشخصات بانکی خود به افراد ناشناس خودداری کنند و هرگونه موارد مشکوک را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 5 =