مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛ کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در کشور/ بیش از ۶۰۰ کیلومتر از انهار گیلان لایروبی شد

0 18

خرمی کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در سطح کشور و متعاقب آن تاثیری که این موضوع بر ذخیره سد‌هایی مانند سد سفیدرود داشته است را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۶۰۰ کیلومتر از انهار درجه یک و دو گیلان لایروبی شد.

عصر کاسپین/ «وحید خرمی»  با بیان اینکه به علت کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در سطح کشور این موضوع تأثیر منفی بر میزان آورد و ذخیره سد‌هایی مانند سد سفیدرود داشته است اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت آب منطقه‌ای گیلان، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از انهار درجه یک و دو استان لایروبی شد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان کمک به بخش کشاورزی، جلوگیری از هدررفت منابع آبی و تسریع در هدایت آب به سمت مناطق مختلف استان را از جمله اهدافی که با لایروبی انهار محقق می‌شود اعلام کرد و افزود: کشاورزی از مزیت‌های اصلی گیلان محسوب می‌شود و این شرکت هم تمام توان خود را برای تامین آب زراعی انجام می‌دهد.

 

خرمی اقدامات گسترده شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای تامین آب بخش کشاورزی استان و اجرای دقیق برنامه نوبت‌بندی آب را در سال جاری اثربخش اعلام کرد و یادآور شد: ساخت و آبگذاری ۳۷۰ سردهنه‌های اصلی و تعمیر و راه‌اندازی ۴۵۴ ایستگاه پمپاژ از دیگر اقداماتی بوده که شرکت در همین راستا اجرایی کرده است.

 

وی از تعمیر و راه‌اندازی حدود ۲۶۰ حلقه چاه عمیق و ساخت دریچه‌های فلزی و سازه‌های تنظیم سطح آب در سطح استان گیلان سخن گفت و اضافه کرد: ممانعت از اتلاف آب در سطح شبکه آبخور سد سفیدرود و همچنین برق‌رسانی ایستگاه‌های پمپاژ هم از دیگر اقدامات است که با هدف کمک به بخش کشاورزی استان به انجام رسید.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تدوین یک برنامه‌ریزی دقیق برای مصارف آب در استان را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: فصل آبیاری امسال به علت کاهش بارش‌ها و کاهش آورد آب رودخانه‌ها از سخت‌ترین فصول آبیاری در سال‌های اخیر بود اما با همکاری همه کشاورزان و مسئولان ذیربط به خوبی پایان پیدا کرد.

 

خرمی ساخت سد پلرود و ساماندهی رودخانه‌های استان گیلان را از دیگر اقدامات مهم در دست انجام شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد و بیان داشت: ساخت سدهای لاستیکی و ساماندهی آب‌بندان‌ها به عنوان منابعی خوب و مطمئن جهت تأمین آب زراعی بخش کشاورزی هم از دیگر اولویت‌هایی است که مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی سد مخزنی دیورش رودبار را یکی از سدهای مخزنی در حال احداث گیلان دانست و خاطرنشان کرد: حجم کل مخزن این سد سه میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سالیانه آن ۱۳ میلیون متر مکعب است و با ساخت آن زمینه تأمین آب شرب شهرها و روستاهای رودبار و آب کشاورزی ۶۷۰ هکتار از شالیزارهای منطقه فراهم می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =