مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان: تعامل با مراکز علمی و دانشگاه ها منجر به انقلاب در صنعت و تولید می شود

0 12

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت : رویکرد ما توسعه کارآفرینی و هدایت صحیح نیروی کار است .

عصر کاسپین/ عباس علیزاده در حاشیه انعقاد تفاهم نامه سه جانبه اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان و انجمن صنفی کاریابی ها با دانشگاه فنی و حرفه ای استان بر همکاری و بهره بردن از ظرفیت های علمی دانشگاه های مهارت محور در بهبود فضای کسب و کار استان تاکید کرد.

علیزاده با بیان این که در سال های گذشته سوء مدیریت ها باعث افول در صنعت استان شد گفت: باید برای احیای بخش کشاورزی، نساجی و دیگر صنایع استان اقدامات اساسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم در گروی تعامل و ایجاد حلقه اتصال با واحدهای دانشگاهی و مهارت پرور نظیر دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر مراکز تخصصی است.

علیزاده با اشاره به سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه سال اخیر که اتصال زنجیره ارزش تولید است، تاکید کرد: باید ضمن کاهش هزینه های فرآیند تولید؛ از ابتدای تولید تا انتها، زنجیره ارزش دیده شود و ثمره آن برای مردم ملموس باشد.

علیزاده اضافه کرد: در کنار همکاری با واحد های علمی می توان با استفاده کردن از ظرفیت های تشکلات صنفی کاریابی ها و بهره بردن از توانمندی های نخبگان با دانش و ماهر با ایجاد همگرایی و هم افزایی از این طریق بخش زیادی از عقب ماندگی ها را جبران کرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه رویکرد ما توسعه کارآفرینی و هدایت صحیح نیروی کار است، افزود:به این منظور اکوسیستم کارآفرینی،فضای کار مشترک و کانون کارآفرینان نوجوان را در کنار مراکز شتابنده در استان تشکیل دادیم.

وی اضافه کرد: نتیجه راه اندازی این مراکز انتقال تجربه مدیران علمی،متخصص و کارآفرینان موفق به نسل جدید و تربیت کارآفرین است تا از این طریق شاهد کشف خلاقیت و استعداد ها برای ایجاد کسب و کار های نو و اشتغال پایدار باشیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان همکاری در استعدادیابی، هدایت تحصیلی و شغلی، مشاوره جویندگان کار و کارفرمایان از طریق نهادهای تحت پوشش،توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری با پیوند نیروی کار مستعد، بنگاه‌های اقتصادی توانمند و منابع مالی به شکل اثربخش،هدایت نیروی کار به سمت زنجیره‌های ارزش و فرصت ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان،استفاده از ظرفیت تشکل‌های کاریابی و کارآفرینی از طریق همکاری و تشریک مساعی،متناسب‌سازی فرآیندها و روش‌ها در کسب و کارها به منظور اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای را از مفاد مهم این تفاهم‌نامه سه جانبه عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =