معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ گیلان در روزهای تعطیل باز می باشند

0 25

عصرکاسپین؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از باز بودن تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای تعطیل خبر داد و گفت: روند واکسیناسیون در تمامی شهرستان های گیلان ادامه دارد و تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان در روزهای تعطیل باز می باشند.

   دکتر آبتین حیدرزاده صبح یکشنبه در وبینار با مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه،  با اشاره به اهمیت فرایند واکسیناسیون و سرعت بخشی به اجرای آن ، اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای فرایند واکسیناسیون با وجود اوج گیری کووید ۱۹ در سطح استان آمار مرگ و میر مبتلایان کاهش قابل توجهی داشته گرچه جان هر نفر و نجات از مرگ مبتلایان برای حوزه بهداشت و درمان بسیار بااهمیت است.

وی افزود : پوشش بیشتر واکسیناسیون، احتمال مرگ را کاهش می دهد و با ورود گروه های سنی بیشتر به فرایند واکسیناسیون می توانیم هر چه بیشتر آمار مرگ را کاهش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار گرفته اند ، گفت: روند واکسیناسیون در تمامی شهرستان های گیلان ادامه دارد و تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان در روزهای تعطیل هم آماده ارائه واکسن به کسانی هستند که نوبت دهی شده اند و پیامک دریافت واکسن را دریافت نموده اند.

دکتر حیدرزاده در خاتمه یاد آور شد : مردم بر اساس پیامک نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا از انتظار و احتمال مبتلا شدن به کووید در شلوغی ها در امان بمانند.

لازم به ذکر است :  فرایند واکسیناسیون طبق سند ملی در حال اجرا و اولویت با گروه های سنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، متعلق به متولدین سال ۱۳۴۲ به بالا است. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =