نشست اضطراری هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سانتر مرکزی کرونا استان/ عزم همگانی برای تامین تجهیزات و تخت درمانی جهت بستری بیماران

0 20

در پی افزایش شمار مبتلایان بیماری کرونا در گیلان، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان در مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت( سانتر مرکزی کرونا) تشکیل جلسه داد و ضمن بررسی ظرفیت های موجود، بر اهتمام جدی و همه جانبه در جهت تامین تجهیزات و تخت‌های درمانی برای پذیرش بیماران احتمالی تاکید کرد.

 عصر کاسپین/ هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی افزایش شمار مبتلایان، بستری‌شدگان و همچنین فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا، نشستی اضطراری در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت با حضور مسوولان‌ و اساتید این مرکز آموزشی درمانی، برگزار کرد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان بر ضرورت افزایش آمادگی‌ها جهت مواجه‌شدن با موج سهمگینی از بیماران مبتلابه کرونا تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از تمامی مراکز درمانی استان باید به پذیرش و درمان بیماران کرونایی اختصاص یابد، اظهار کرد: هیچ کاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر مهم‌تر از افزایش ظرفیت جهت درمان بیماران مبتلا نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بر لزوم عزم و اهتمام جدی مسوولان‌ بهداشت و درمان استان در جهت تأمین تجهیزات حفاظت فردی، دارویی، اکسیژن، تخت‌های بیمارستانی و همچنین نیروی انسانی پشتیبان و خدمات تا فروکش کردن موج فعلی (پنجم) تأکید کرد.

دکتر سالاری تأکید کرد در طی دوران شیوع کرونا، علاوه بر اینکه سعی کردیم در درمان بیماران کرونایی خللی ایجاد نشود، از همه ظرفیت‌های استانی، کشوری و خیرین برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت استان استفاده کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در طول دوران بحران کرونا، گفت: تأمین بیش از ۲۳ دستگاه اکسیژن ساز، نصب و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه CT اسکن و تعداد زیادی ونتیلاتور و تخت‌های ICU وارد بیمارستان‌های استان شده که اگر این امکانات نبود شاید وضعیت بیمارستان‌ها و بیماران ما امروز در وضعیت بسیار بدی قرار داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با یک دست در برابر ویروس منحوس کرونا ایستاد و با دستی دیگر در جهت توسعه همه‌جانبه حوزه سلامت گیلان تلاش کرده، افزود: این دانشگاه نه‌تنها در مبارزه با ویروس منحوس کرونا در صف مقدم بود بلکه در توسعه متوازن و عدالت محور نیز پیشگام بوده که نمونه آن خرید خوابگاه دانشجویی، پرداخت مطالبات پرسنلی و غیر پرسنلی، تعیین تکلیف ۱۲۰ تن از اعضای هیئت‌علمی، انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه جهت احداث پروژه‌های آموزشی درمانی و اخذ مجوز ماده ۲۳ برای احداث دو بیمارستان مرکز استان و سایر پروژه‌ها بوده است.

دکتر سالاری همچنین بر لزوم همراهی و همگرایی فرا سازمانی در جهت مدیریت بحران کرونا تأکید کرد و گفت: در اوایل شیوع کرونا همه مسؤولین، مردم و خیرین سلامت پای‌کار بودند اما امروز علاوه بر این‌که شرایط رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی فرق کرده، دیگر خبری از آن همدلی و همکاری سایر دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی نیست که باید در این زمینه جدی‌تر عمل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از آماده شدن سالن اورژانس پشتیبان سایت لاکان جهت بستری بیماران کرونایی خبر داد و افزود: اورژانس پشتیبان سایت لاکان ظرفیت استقرار حداقل ۱۲۰ تخت درمانی را دارد و از فردا ۴۰ تخت این سالن با تمام امکانات موردنیاز پذیرای بیمارانی خواهد بود که اواخر دوره درمان بیماری خود را در بیمارستان رازی سپری می‌کنند و مسئولیت ویزیت و ادامه درمان بیماران در سالن اورژانس لاکان بر عهده گروه داخلی بیمارستان رازی است.

دکتر سالاری بر ضرورت عزمی راسخ و همتی بلند در جهت کنترل بیماری کرونا در گیلان تأکید کرد و افزود: امروز که بیمارستان‌ها با هجوم بیماران کرونایی روبرو شده‌اند، باید همچون اسفندماه سال ۹۸ از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا بتوانیم به یک ثبات در ورود و خروج بیماران در بیمارستان‌ها را باشیم.

وی بر ضرورت پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و داشتن وحدت کلمه در پیشبرد امور سلامت استان تأکید کرد و گفت: هیچ واحدی انحصاراً حق تملک پرستار، پزشک و نیروی انسانی را ندارد بلکه همه ظرفیت‌ها و استعدادهای دانشگاه برای مردم هستند و باید امروز همگی برای خدمت به مردم به‌صف شوند.

در نشست عصر امروز هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مسوولان‌ مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، آخرین وضعیت از ظرفیت این مرکز در پذیرش، بستری و درمان موردبررسی قرار گرفت.

در این نشست علاوه بر ظرفیت سنجی و همچنین تأکید بر تمهید مقدمات جهت افزایش ظرفیت‌های درمان اعم از سرپایی و بستری در استان، اساتید مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و همچنین اپیدمی لوژیست‌ها راهکارهای جدیدی را جهت ارائه خدمت پیشگیری و درمانی ارائه کردند.

مدیران گروه‌های آموزشی و برخی از اعضای هیئت‌علمی نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و برای برون‌رفت از شرایط کنونی اعلام آمادگی کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − دوازده =