وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری تا زمستان سال جاری/ بر نقش محوری تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال جنوب جهت افزایش سهم ایران در تجارت جهانی تصریح کرد

0 14

در ادامه پیگیری های این سازمان به منظور تسریع در بهره برداری از طرح ملی اتصال این منطقه به خط ریل سراسری،دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با همراهی مهندس اکبری مقدم رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان،دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، از بخش های مختلف پروژه اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آورد.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه علی رغم تمام هماهنگی ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های ذی ربط،میزان پیشرفت فیزیکی اجرای طرح متوسط است، اظهار داشت: براساس همکاری های ایجاد شده طرح تا پایان شهریور ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می گرفت اما برخی موانع و مشکلات پیش بینی نشده باعث عدم تحقق برنامه افتتاح پروژه شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد از زیرسازی طرح انجام شده و مصالح مورد نیاز. روسازی نیز آماده می باشد، اظهار امیدواری کرد باقی مانده مسیر نیز با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول تا چندماه آتی تکمیل و تا زمستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی دو پروژه استانی ملی استان گیلان را که دارای اثرات بین المللی برای کشورمان است را تکمیل باقی مانده آزاد راه قزوین-رشت و وصل شدن منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور عنوان نمود و گفت: این دو طرح نقش راهبردی در فعال سازی کریدور شمال جنوب از طریق ایجاد مسیر موازی در راه فعلی یعنی بندر امیرآباد ایفا می کنند،و بر این اساس از اهمیت بالایی برای وزارت راه و شهرسازی برخودار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند رو به شد مراودات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و افزایش نقش دریای خزر در معادلات ترانزیتی جهانی، تأکید کرد: بنابراین افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین، می تواند به افزایش سهم ایران در تجارت بین‌المللی ختم گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =