پهلوگیری دو فروند کشتی حامل کالای اساسی در بند چابهار/افزایش ظرفیت بزرگترین بندر اقیانوسی کشور به ۳۵ میلیون تن در سال

0 15

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه روند واردات کالاهای اساسی، دو فروند کشتی حامل کالای اساسی گندم و جو در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد

عصر کاسپین/ حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ادامه روند واردات کالاهای اساسی به بندر چابهار، دو فروند کشتی حامل کالای اساسی گندم و جو در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد.
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: این کشتی‌ها حامل ۶۹۳۰۰ هزار تن گندم فله و ۶۶۰۰۰ هزار تن جو فله است که روز گذشته در بندر شهید بهشتی پهلوگیری و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.
وی با تاکید بر فرآیند ترخیص و خروج مطلوب این محموله‌ها، گفت: خوشبختانه با زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر چابهار برای پهلودهی و تخلیه و بارگیری انواع کشتی و کالا و تعامل و تشریک مساعی که با گمرک و دستگاه‌های مرتبط وجود دارد کالاها با رویه‌های گمرکی و بدون رسوب به مقاصد مورد نظر حمل خواهد شد.
شهدادی با اشاره به ترانزیت، صادرات و واردات کالاهای اساسی بندر چابهار در سال جاری، گفت: از ابتدای امسال نیز با وجود محدودیت‌های کرونا، فعالیت‌های بندری، تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کامیون‌های حامل بار با تشدید پروتکل‌های بهداشتی تداوم داشته است.
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تداوم ورود و خروج کشتی از بندر چابهار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی این بندر زمینه ایجاد اشتغال، تحرک حمل و نقلی و پویایی اقتصادی را بویژه در استان رونق بخشیده است.
شهدادی با اشاره به اضافه شدن تچهیزات استراتژیک توسط شرکت سرمایه گذار هندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل و به بهره برداری رسیده که با بهره‌برداری فاز نخست ظرفیت بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال افزایش یافته است و فاز دوم بندر شهید بهشتی در حال انجام است که با اتمام عملیات ساخت فاز دوم ظرفیت بندر به ۳۵ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 6 =