گیلان جزو ۱۰ استان برتر واکسیناسیون کرونا در کشور است/ همه ظرفیت‌های حوزه سلامت استان در خدمت واکسیناسیون باشد

0 8

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان جزو ۱۰ استان برتر واکسیناسیون کرونا کشور است، گفت: باید همه ظرفیت‌های حوزه سلامت در خدمت واکسیناسیون عمومی کرونا باشد.

عصر کاسپین/ دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نخستین نشست هماهنگی با فرماندهان سپاه‌ نواحی استان در سالن اجلاس دانشگاه، با تقدیر از همکاری بسیج و سپاه در طول بحران کرونا، اظهار کرد: سپاه و بسیج در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و در سایر رزمایش‌های مقابله‌ای با این بیماری همراهی و همکاری صادقانه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته‌اند که شایسته تقدیر است.
وی با تأکید بر اینکه باید تلاش‌ها در واکسینه کردن جامعه هدف گیلان افزایش پیدا کند، افزود: برخی از استان‌ها درصد پوشش واکسیناسیون بسیار کمتری نسبت به متوسط عملکرد کشور دارند اما خوشبختانه گیلان جزو ۱۰ استان نخست در پوشش واکسیناسیون عمومی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، گفت: گیلان مسن‌ترین استان کشور است و مسافرت‌ها در گیلان طی دو هفته اخیر به اوج خود رسید و ما شاهد حضور ۵ میلیون مسافر و گردشگر بودیم که نتیجه آن، افزایش بیماران بستری از ۲۰۰ نفر به بیش از ۱۰۰۰ نفر است.
دکتر سالاری با تأکید بر اینکه در تلاشیم تا واکسن کرونا، به‌موقع و با سرعت بیشتری توزیع و تزریق شود، گفت: در حال حاضر ۳۵ مرکز تجمیعی، ۲۷ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۹۹ تیم فعال و ۱۵ تیم سیار واکسیناسیون در گیلان وجود دارد.
وی با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت کنونی واکسیناسیون در گیلان، ۴۰ پایگاه واکسیناسیون جدید در رشت راه‌اندازی خواهد شد، افزود: با افرایش این ۴۰ مرکز واکسیناسیون، تزریق روزانه واکسن به ۲۵ هزار دوز می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه همه ظرفیت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها باید در جهت اجرای واکسیناسیون به کار گرفته شود، گفت: رؤسای بهداشت و درمان در شهرستان‌ها ، نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه در جهت هرگونه بهره‌برداری از ظرفیت‌ها، امکانات، نیروی انسانی و استعدادها هستند.
دکتر سالاری همکاری و مشارکت فعالانه سپاه و بسیج را با دانشگاه در جهت تأمین سلامت جامعه حائز اهمیت برشمرد و افزود: بدون شک اگر تاکنون همراهی سپاه و بسیج نبود، مردم آسیب می‌دیدند و موفقیت‌های کنونی در جهت پایداری سلامت را مرهون جانثاری های این بزرگواران هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =