۲۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی گیلان افزوده شد

0 16

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با افزایش آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا، طی روزهای اخیر ۲۵۰ تخت جدید به ظرفیت بیمارستانی استان افزوده شده است.

عصر کاسپین/ دکتر انوش دهنادی مقدم روز پنجشنبه اظهار داشت: پیش از این یک هزار و ٨٠٠ تخت در بیمارستان های گیلان برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده بود که اکنون به ۲ هزار و ۵۰ تخت رسیده است.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم که ۵۴ تخت اورژانس در بیمارستان حشمت رشت را نیز برای بیماران کرونا آماده کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: علاوه بر افزایش تخت ها برای بیماران کرونا در بیمارستان های گیلان، سوله سایت لاکان رشت با ظرفیت ١٢٠ تخت برای بستری بیماران کرونایی فعال شده که در فاز اول ۴۰ تخت آماده شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان های گیلان با امکانات و ظرفیت ها ۲۴ ساعته برای خدمات رسانی به بیماران از جمله مبتلایان کرونا فعال است، افزود: اینکه گفته شود به دلیل کمبود تخت در بیمارستان ها ، بیماران را در خیابان ها بستری می کنند، دروغ است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط همه افزود: بارها گفته ام اگر پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

دهنادی مقدم درباره تعداد بیماران بستری در بیمارستان های گیلان گفت: تا صبح امروز ٢ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و ۳۵۰ بیمار بدحال هستند.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به چهار هزار تخت در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی استان کیلان فعال است.

در موج پنجم کرونا مقاومت گیلان سبز در مقابل کرونای قرمز نتیجه نداد و بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک، تمام ١٧ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر قرار گرفتند. 

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی نفس های معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است، به اذعان متخصصان سویه دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌ تر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + پنج =