۴۰ درصد فرهنگیان و معلمان گیلان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

0 10

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون ۴۰ درصد از فرهنگیان و معلمان این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

عصر کاسپین/ محمد رحمتی روز دوشنبه در نشست با تعدادی از خبرنگاران استان گیلان در رشت اظهار داشت: بر اساس پیش بینی تا ۲۵ مرداد تمام فرهنگیان و معلمان دُز اول را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان گیلان باید علیه کرونا واکسینه شوند، اضافه کرد: واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان در این استان اولین قدم برای بازگشایی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: علاوه بر فرهنگیان و معلمان ، رانندگان سرویس مدارس، معلمان پیش دبستانی ، نیروهای دانشگاه فرهنگیان نیز از جمله گروه هایی هستند که واکسن کرونا به آنان تزریق می شود.

رحمتی با بیان اینکه زمینه های بهداشتی حضور دانش آموزان در مدارس یکی پس از دیگری آماده می شود، گفت: برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید همه مواردو پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته می شود و تا پروتکل ها به طور جدی رعایت نشود و اطمینان حاصل نگردد، بازگشایی مدارس انجام نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اقداماتی در کشور برای تهیه واکسن برای گروه سنی زیر ١٨ سال اظهار داشت: با فراهم شدن واکسن برای این گروه های سنی در کشور همکاری لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان یرای واکسیناسیون دانش آموزان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد، افزود: اصرار به بازگشایی مدارس با فراهم شدن همه امکانات و زیرساخت ها به منظور بهره مندی دانش آموزان از آموزش حضوری است.

رحمتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و با تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه ها در رفع بسیاری از مشکلات می توانند بازوان پرتوانی برای دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش باشند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۰ هزار دانش آموز است.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین کانونهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =