اعتراض جمعی از کارکنان شهرداری فومن نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری توسط اعضای شورای شهر!

0 14

در پی انتصاب سرپرست شهرداری فومن، جمعی از شهروندان و کارکنان شهرداری شهر فومن، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار گیلان اعتراض خود را نسبت به تصمیم اعضای شورای شهر فومن اعلام نمودند. متن این نامه به شرح ذیل است:

عصر کاسپین/ استاندار محترم و عدالت محور جناب آقای دکتر زارع؛ با عرض سلام و خسته نباشید.

اینجانبان جمعی از شهروندان و کارکنان شهرداری شهر فومن، عریضه خود را پس از عدم حصول نتیجه از طریق مبادی استانداری خدمتتان تقدیم میداریم.

همانگونه که حضرتعالی مستحضرید برابر مکاتبه وزیر محترم کشور بشماره ۷۷۸۰۹ مورخه ۹۶/۵/۱۹ موضوع آخرین اصلاحات ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی تشکیلات نحوه انتخاب و ابقائ شهردار و یا انتخاب فرد جدید، بعنوان سرپرست شهرداری، صراحتا اعضای شورای اسلامی شهر را موظف نموده، جهت انتخاب شهردار، یا شهردار فعلی را ابقا نموده و یا فرد جدیدی از کارکنان رسمی شهرداری را بعنوان سرپرست انتصاب نمایند.

اما متاسفانه تعداد سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر فومن به جهات نامعلوم و بدون توجه به قوانین در یک اقدام جهت دار تصمیم به انتصاب شخصی از کارکنان قراردادی شهرداری فومن به سمت سرپرستی مبادرت نموده اند.
و این امر تخلف محرز و مغایر با قوانین و مقررات می‌باشد.

تا جائیکه دفتر مدیر کل محترم بازرسی و امور حقوقی و رسیدگی به شکایات حوزه آن استانداری محترم در پاسخ به مکاتبه شورای اسلامی شهر فومن صریحاً این اقدام را غیر قانونی و نقض قانون تعبیر نموده اند، اما با کمال تاسف، ادامه فرآیند در حوزه دفتر شهری و شوراهای آن استانداری محترم پیگیری و رسیدگی به موضوع مورد غفلت قرار گرفته و از ارائه پاسخ مکتوب سرباز زده و در پاسخ شفاهی اظهاراتی داشته‌اند مبنی بر اینکه نیروی قراردادی که دارای پست سازمانی بوده، امکان سرپرستی را داراست. که این امر مشخصا تفسیر مصادره به مطلوب عواملی است که بدنبال مقاصد خود می‌باشند و شوائب بسیار بهمراه داشته است.

حالیه با عنایت به اینکه قانون فصل الخطاب است، از اینرو با عنایت به پاسخ مکتوب حوزه مرتبط با امور مطروحه مشخصا دفتر محترم بازرسی حقوقی و شکایات آن استانداری محترم تقاضا داریم به جهت جلوگیری از تبعات جبران ناپذیر این اقدام خودسرانه و فراقانونی رسیدگی عاجل را تا حصول نتیجه به عوامل تحت امر ابلاغ فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + سه =