مادران باردار گیلان از هفته دوازدهم برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند

0 9

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار همزمان با سراسر کشور در این استان در حال انجام است، گفت: مادران باردار گیلان از هفته دوازدهم بارداری برای دریافت تزریق واکسن اقدام کنند.

عصر کاسپین/ دکتر فردین مهرابیان روز پنجشنبه اظهار داشت: مادران باردار در گیلان از هفته دوازدهم بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان می توانند برای واکسیناسیون کرونا اقدام کنند. 

وی اظهار داشت: مادران باردار در گیلان می توانند در تماس با سامانه ۴۰۳۰ سوالات خود را درباره واکسیناسیون مادران باردار مطرح و پاسخ دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان گفت: مادران باردار گیلان در صورت نیاز می توانند به نزدیکترین خدمات جامع سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

مهرابیان در ادامه با اشاره به افزایش پایگاه های واکسیناسیون در رشت طی روزهای اخیر افزود: با افزایش ٢٣ پایگاه در رشت تعداد پایگاه های واکسیناسیون در این شهرستان به عدد  ۴۰ رسید.

وی یادآور شد: در مجموع ۲۰۷ پایگاه تزریق واکسن کرونا در استان گیلان فعال است که از این تعداد ١١٢ مرکز جامع سلامت و ۹۵ سالن تجمیعی را شامل می شود.

هم اکنون افزون بر ۴۰۰ هزار نفر از گروه های هدف در استان گیلان هر ۲ دوز واکسن کرونا و بیش از ۶۵۵ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند. بر اساس آخرین آمار ۹۸۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

براساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک، شهرستان های آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال، تالش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و بندرانزلی قرمز “پرخطر کرونایی ” هستند. 

تنها شهرستان املش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =