موافقت شورای نگهبان با طرح توسعه منطقه آزاد انزلی

0 32

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از موافقت شورای نگهبان با طرح توسعه منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی خبر داد.

عصر کاسپین/ جبار کوچکی‌نژاد امروز با اشاره به رفع ابهام شورای نگهبان در خصوص توسعه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: پس از بررسی ابعاد طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی، شورای نگهبان با این طرح که در گذشته رد شده بود، موافقت کرد.

وی با اشاره به نگرانی مردم منطقه از انتزاع چندین روستا در محدوده منطقه آزاد افزود: در طرح کنونی ۲۳ روستا به محدوده منطقه آزاد انزلی بازگشته‌اند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن فرودگاه سردار جنگل رشت در محدوده منطقه آزاد انزلی گفت: خوشبختانه فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت نیز به طرح توسعه منطقه آزاد انزلی پیوسته که مزیتی ارزشمند برای گیلان به‌حساب می‌آید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد دیگری از موافقت شورای نگهبان با طرح توسعه منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: شهرک صنعتی سفیدرود نیز از مهم‌ترین مناطق تجاری و اقتصادی رشت بوده که در این طرح توسعه به منطقه آزاد انزلی پیوسته است.

کوچکی‌نژاد با اذعان به اینکه با تصویب لایحه جدید توسعه منطقه آزاد انزلی، فرودگاه رشت نیز توسعه پیدا می‌کند، گفت: با این قانون سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی رشت در حوزه تشویقات مناطق آزاد لحاظ خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + هفده =