آزادی مشروط زندانیان از زندان لاهیجان

0 14

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان از آزادی مشروط ۵۰ زندانی از زندان‌های لاهیجان خبر داد.

عصر کاسپین/ فریدون حسن پور، معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی گیلان در جریان بازدید از زندان لاهیجان گفت: ۵۰ زندانی به صورت مشروط از این زندان آزاد شده و به آن‌ها مرخصی پایان دوره اعطا شد.

او با اشاره به استمرار بازدید‌های مسئولان قضایی از تمامی زندان‌های استان افزود: در دیداری چهره به چهره با زندانیان لاهیجان، پس از شنیدن مشکلات و درخواست‌های آنان دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه امیدواریم زندانیان پس از آزادی، دوباره مرتکب جرم نشده و به زندان برنگردند، گفت: امیدواریم در دوره تحول قوه قضائیه، آمار زندانیان جرائم کم اهمیت و جرائم مربوط به زنان و نوجوانان کاهش یافته و از ارفاقی که در قانون پیش بینی شده برای کاهش جمعیت زندانیان به خوبی استفاده شود.

فریدون حسن پور با اشاره به سیاست دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه و تاکیدات رئیس کل دادگستری گیلان، افزود: از ابتدای امسال بازدید‌های دوره‌ای مسئولان قضایی گیلان از زندان‌ها با هدف رفع مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان آغاز شد و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

او حضور قضات در زندان و شنیدن درخواست‌ها و نیاز‌های آنان را، موجب کاهش آسیب‌های روانی زندانیان عنوان تصریح کرد: در دیدار‌های نزدیک و چهره به چهره با زندانیان، برای آزادی‌های مشروط، پابند الکترونیکی، عفو و مرخصی دستور قانونی صادر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 17 =