بیش از ۳ هزار بازرسی ویژه کشف کالای قاچاق از سطح بازار گیلان

0 11

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان از بازرسی ویژه بیش از ۳ هزار کشف کالای قاچاق از سطح بازار خبر داد.

عصر کاسپین/ مهدی نقدی با اشاره به بازرسی های صورت پذیرفته از سطح بازار، گفت: در طول پنج ماه اول سال؛ بازرسی و عملیات ویژه رصد کالاهای قاچاق طی گشت مشترک تعداد ۳ هزار ۲۰۰ عملیات بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان با بیان این که ارزش ریالی تخلفات کشف شده کالای قاچاق از سطح استان در مجموع به مبلغ بیش از  ۲۳ میلیارد ریال می باشد گفت: بیشترین موارد بازرسی از انبارها و محل نگهداری کالا در سطح استان انجام شده است که در این رابطه نیز بازرسان سازمان صمت گیلان با جدیت کامل پرونده های متشکله از واحدهای متخلف را به تعزیرات حکومتی ارسال نموده تا برخورد قانونی با آنها اعمال گردد .

وی با اشاره به این که عمده تخلفات گرانفروشی، کم فروشی، احتکار  و عدم درج قیمت می باشد،ادامه داد:  بازرسان ما بطور مستمر و بصورت گشت مشترک با  دیگر بازرسان دستگاههای نظارتی رصد کالاهای ضروری و مایحتاج پر مصرف را در سطح  استان بررسی و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی اعمال می گردد.

مهدی نقدی با بیان این که گزارشات مردمی از سوی ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای استان دریافت و به آن رسیدگی می شود،عنوان کرد: در مدت یاد شده ۲ هزار و ۳۳ شکایت ثبت در حوزه قاچاق، ۹۳۵ پرونده رسیدگی و اعلام نتیجه شده و ۴۱۴ مورد آن در حال رسیدگی است.

معاون نظارت، بازرسی سازمان صمت استان گیلان همچنین اظهار داشت:  همشهریان محترم می توانند در صورت مشاهده و بروز هر گونه تخلف در واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، آن را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد تخلف را گزارش نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − پنج =