دستگیری عامل کلاهبرداری در سایت دیوار

0 19

رئیس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با درج آگهی دروغین در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد ، در ماسال خبر داد. 

عصر کاسپین/ سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر اظهار داشت::در پی شکایت یکی از شهروندان گیلانی مبنی بر اینکه برای خرید تلفن همراه دسته دوم به سایت دیوار مراجعه و فروشنده با هدایت وی به یک صفحه جعلی اینستاگرام پس از جلب اعتماد مبلغی بابت بیعانه دریافت و پس از آن دیگر پاسخگو نبوده موضوع در دستور این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، متهم ۲۷ساله این پرونده را در شهرستان ماسال شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

این مسئول تصریح کرد: این پرونده تاکنون بیش از ۱۰ نفر شاکی در استان داشته و تعداد شاکیان همچنان در حال افزایش است، گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا همه چیز را انکار کرد اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار  و انگیره خود از این عمل را مشکلات مالی عنوان کرد.

سرهنگ نقی‌مهر به شهروندان توصیه کرد: خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد انجام داده و  از پرداخت بیعانه قبل هرگونه خرید در فضای مجازی جداً خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا گیلان در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 3 =