دلالان و واسطه ها برای سود بیشتر منافع کشاورز را به یغما می برند

0 10

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات و توزیع بی موقع برنج، گفت: دلالان و واسطه ها برای سود بیشتر منافع کشاورزان را به یغما می برند.

عصر کاسپین/ علی آقازاده با اشاره به وضعیت گرانی قیمت برنج، گفت: نمایندگان مجلس نیز نگران وضعیت افزایش قیمت محصولات کشاورزی هستند که در این خصوص تولید کننده و مصرف کننده با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی به ویژه برنج و گندم باید تحت حمایت قطعی دولت قرار گیرند، افزود: حل مشکلات کشاورزان باید اولویت نخست مسئولان باشد.

آقازاده با بیان اینکه به علت خشکسالی امسال شاهد آسیب ۲۰ درصدی به محصول برنج بوده ایم، اظهار کرد: کشاورزان باید بتوانند هزینه‌های جاری را تأمین و ضرر نکنند که این مسئله نیز به سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی بستگی دارد.

وی به توزیع بی موقع برنج و واردات غیر اصولی و عدم خرید تضمینی برنج در سطح کشور اشاره کرد و گفت: دولت باید با برنامه ریزی درست نیازهای ضروری و مازاد تولید را به یک تعادل نسبی برساند تا بتواند کنترل بازار به دست آورد.

نماینده رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: خرید تضمینی برنج با توجه به محبوبیت تولید در شمال کشور به دولت کمک می‌کند تا با ایجاد تعادل جلوی واردات بی رویه برنج گرفته و بازار دچار هرج و مرج و گرانی نشود.

آقازاده به لزوم اجرای سیاست‌های درست در خصوص زمان واردات کالاهای اساسی و ضروری اشاره کرد و افزود: دولت می‌تواند با نظارت بر خرید و فروش برنج بدون واسطه توسط تولید کننده جلوی افزایش قیمت‌های غیر واقعی را بگیرد.

وی با بیان اینکه دلال‌ها و واسطه‌ها برای کسب سود بیشتر منافع کشاورزان را به یغما می‌برند، اظهار کرد: با نظارت درست می‌توان رد پای حضور دلال‌ها را در تولید و عرصه محصولات کشاورزی پاک و به نفع کشاورزان و مصرف کنندگان گام برداشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − شش =