دنیامالی عنوان کرد:اهمیت راه‌اندازی و تامین هر چه سریعتر تصفیه‌خانه و زباله­‌سوز در کارخانه کمپوست خمیران انزلی

0 25

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس، راه‌اندازی و تامین هر چه سریعتر تصفیه‌خانه و زباله­‌سوز در کارخانه کمپوست خمیران را پر اهمیت دانست.

عصر کاسپین/  احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و عضو مجمع نمانیدگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی و شواری روستای خمیرن از توابع بندر انزلی با اشاره به مشکلات به وجود آمده کارخانه کمپوست در این روستا اظهار کرد: قرار بود انزلی بعنوان منطقه جمع‌آوری زباله تعیین گردد و بار زباله دو شهر دیگر را بکشد تا آن وقت برای این شهر بودجه تخصیص داده شود که با این موضوع مخالفت کردم. 

وی با بیان اینکه برای رد این موضوع دلیل داشتم، گفت: ما نمیتوانستیم زمانی که خودمان در یک وضعیت نابه هنجار هستیم زباله دوشهر دیگر را نیز به عهده بگیریم و در جمع مسؤولان اعلام کردم اگر نجابت مردم خمیران نبود شما حتی جرات مطرح کردن و تائید موضوع را نداشتید.

نماینده مردم انزلی در مجلس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فراکسیون پایداری مجلس به ما ماموریت داده شده تا وضعیت پسماند کل نوار شمالی کشور را بهبود ببخشیم، تصریح کرد: به همین منظور منابع خوبی در بودجه ۱۴۰۰ قرار داده شده و با اینکه برخی تغییر در ساختارهای اجرایی کشور کمی ما را دچار مشکل کرده اما با پیگیری‌های انجام شده تمامی تجهیزات و زیرساخت‌های نو و جدید را فراهم کردیم که در دولت جدید نیز قطعاً اجرایی خواهد شد.

دنیامالی، راه‌اندازی و تامین هر چه سریعتر تصفیه‌خانه و زباله­‌سوز در کارخانه کمپوست خمیران را پر اهمیت دانست و بیان کرد: در تلاش هستیم که هم ظرفیت تصفیه‌خانه را احیا کنیم تا مشکلات فزاینده شیرابه‌های زباله حل شود و هم بحث زباله‌سوز، که دارای سوپاپ‌های زیست محیطی جهت کاهش گازهای سمی باشد و این مورد را برای وزیر کشور مطرح و تاکید کردم که کار را خود وزارت کشور پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که شهرک صنعتی در خمیران را مجدداً فعال کنیم، گفت: من قاطعانه با طرحی که تحت منظور پتروشیمی برای این منطقه در نظر گرفته شده بود مخالفت کردم و از این بابت که ۳۰ هکتار زمین باید به پتروشیمی اختصاص داده می‌شد طبق مطالعات بنده مشکلات زیست محیطی بسیاری به وجود می‌آورد. 

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با قرار گرفتن شهرک صنعتی روستای خمیران به محدوده منطقه آزاد انزلی مخالفتی ندارم، افزود: همواره معتقدم سرمایه‌های منطقه آزاد باید به سمت انزلی و روستاهای انزلی برگردد نه سمت شهرهای مجاور و خدا را شکر مخالفت بنده در این زمینه مؤثر واقع بود.

دنیامالی همچنین با اشاره به طرح حریم تالاب و مشکلات به وجود آمده برای بیشتر روستائیان بیان کرد؛ سال ۱۳۹۳ طرح حریم تالاب در بی‌توجهی محض به تصویب رسید که امروزه این مشکلات را به وجود آورده و یک طرح ناپخته تبدیل به یک طرح اجرایی شد و هر دو شاخص ایدئولوژیک و اکولوژیک به درستی رعایت نشد. 

وی با بیان اینکه با آغاز فعالیتم به عنوان نماینده متوجه شدم که خیلی از روستاهای ما به طور کامل در طرح حریم تالاب قرار گرفته، گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در گام اول تمام طرح‌های هادی روستایی که در حریم قرار گرفته‌اند آزاد و به اجرا در خواهند آمد و ادامه پیگیری‌ها را در بخش اراضی کشاورزی انجام خواهیم داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 10 =