رشد ۲۴۱ درصدی ترانزیت کالا در بندرانزلی

0 10

ترانزیت کالا در بندر انزلی و در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۱ درصد رشد داشته است و از سوی ۵۲ درصد کشتی هایی که از بندر انزلی به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر رفتند، دو سر بار بودند.

عصر کاسپین/ در پنج ماهه امسال میزان کل ترانزیت کالادر بنادر انزلی و آستارا  ۷۷۱ هزار تن که به تفکیک در بندر انزلی به میزان ۶۷۷ هزار تن و در بندر آستارا ۹۴ هزار تن بوده است.

بدین ترتیب رشد ۳ و ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا به ترتیب در بنادر انزلی و آستارا ثبت شده است.

عملکرد مجتمع بندر انزلی در پنج ماهه ابتدای سال جاری در بخش صادرات کالای غیر نفتی به میزان ۱۵۳ هزار تن با رشد قابل توجه ۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که عمده این کالاها شامل کالای ساختمانی، مواد شیمیایی، پارچه و الیاف و مواد معدنی بوده که به ترتیب اولویت به مقاصد روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان حمل شده است.

در بخش واردات و تخلیه کالای غیر نفتی به میزان ۵۱۵ هزار تن بوده که از این مقدار ۳۶۳ هزار تن مربوط به کالای اساسی (غلات)، ۴۲ هزار تن روغن خوراکی و ۹۵ هزار تن مربوط به چوب و تخته است و در بخش ترانزیت نیز شاهد رشد ۲۴۱ درصدی می باشیم که عمده کشورهای مبدا کالا نیز به ترتیب اولویت کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان بوده است. 

عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر پر و خالی در بنادر انزلی و آستارا در پنج ماه نخست امسال به تعداد ۲ هزار و ۷۷۳ TEU بوده که رشد ۱۴ درصدی داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =