فرماندار رشت خبر دادتزریق روزانه ۱۴۰۰۰ دُز واکسن در رشت/ موج ششم در راه

0 15

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه با توجه به رصد آمارها بستری‌ها، در حال ورود به موج ششم کرونا هستیم، گفت: ۱۸ پایگاه در شهر رشت و ۱۰ پایگاه در بخش‌های تابعه مشغول تزریق واکسن هستند که امروز صرفا ۱۴۰۰۰ تزریق دُز دوم واکسن را خواهیم داشت.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی امروز در چهاردهمین ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از این است که جهش‌های متنوعی از این ویروس در راه است که متاسفانه هر کدام خطرناک و کشنده‌تر از سری‌های قبل هستند که نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به در پیش بودن هفته دولت افزود: خدمت به این مردم که در تمام شرایط کاری، اداری و اجرایی بهترین همکاری را داشته‌اند، بهترین فرصت است.

فتح‌اللهی با تبریک روز پزشک، گفت: روز پزشک را به پزشکان و کادر درمان که این‌ روزها برای ما نعمت بزرگی هستند زیرا در زندگی انسان و سلامت جامعه بشری اثرگذار هستند؛ کرونا اگر معایب و سختی‌ها و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرد، باعث شد بیشتر قدردان بعضی از موهبت‌هایی که نسبت به آن کم‌توجه بودیم، باشیم که جامعه پزشکی و کادر درمان نمونه بارز آن است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت ادامه داد: از همکاری اصناف و اتحادیه‌ها در اجرای طرح محدودیت‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم که علی رغم مشکلات مختلف اقتصادی اما نهایت همکاری را در اجرای بهتر این طرح و تضمین سلامت جامعه داشتند. از زحمات نیروهای سپاه و بسیج که داوطلبانه در مراکز درمانی به کادر درمان کمک می‌کنند هم تشکر و قدردانی می‌کنیم که این همان ایثار است، هر جا دغدغه برای مردم باشد این نیروها با اخلاص کامل برای رفع دغدغه وارد میدان می‌شوند.

وی با اشاره به دغدغه‌هایی که از بابت ازدحام در مراکز تزریق واکسن وجود داشت، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌هایی که وجود داشت این بود که باید سهمیه واکسن متناسب با مرکز استان اختصاص می‌یافت تا ما می‌توانستیم تعداد مراکز تزریق واکسن را افزایش دهیم، زیرا در برخی مناطق مراکز تزریق واکسن اضافه شد که به دلیل کمبود سهمیه مجبور شدیم مجدد برخی مراکز را تعطیل کنیم اما این روزهای با همراهی علوم پزشکی و دستورات اکید استاندار، شرایط به نحوی شد که توانستیم سهمیه واکسن بیشتری را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اولویت تزریق واکسن در این هفته، با تزریق دُز دوم واکسن است، خاطرنشان کرد: یک دغدغه‌ای که وجود دارد عدم اطلاع رسانی مناسب مراکز تزریق واکسن است زیرا در برخی از مراکز خصوصا مرکز تزریق خودرویی شاهد ازدحام بیش از حد هستیم که میطلبد در این راستا اطلاع رسانی‌های درستی در سطح شهر یا از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها انجام گیرد.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه از امروز ۲۸ پایگاه تزریق واکسن کرونا در شهرستان رشت فعال خواهند بود، بیان کرد: ۱۸ پایگاه در شهر رشت و ۱۰ پایگاه در بخش‌های تابعه مشغول تزریق واکسن هستند که امروز صرفا ۱۴۰۰۰ تزریق دُز دوم واکسن را خواهیم داشت، با توجه افزایش تعداد پایگاه‌های تزریق واکسن باید تعدادی از پایگاه‌ها صرفا به تزریق دُز دوم اختصاص یابد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: از هفته آینده که سهمیه واکسن اختصاصی افزایش می‌یابد، روند تزریق برای دُز اولی‌ها با ایجاد مراکز جدید تسری می‌یابد. باید در نحوه و تقسیم‌بندی واکسن به مراکز هم برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا برخی مراکز با سهمیه کم یا اضافه مواجه نشوند.

فتح‌اللهی تصریح کرد: باید کارگروه خیرین را فعال کنیم و از ظرفیت خیرین در اصناف و اوقاف در راستای ارتقای سلامت جامعه بهره‌مند شویم؛ خیرین می‌توانند در تهیه اکسیژن‌ساز یا تهیه کپسول اکسیژن نقش آفرین باشند.

وی اضافه کرد: اعتقادم بر این است که در برخی از موارد افراد مشاغل گروه اول که روزانه با اقشار در ارتباط هستند در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند، آمار شاغلین در صنایع، نانوایی‌ها، اصناف، رانندگان تاکسی، هایپر مارکت‌ها، میوه و تره بار، کارگاه تولید انبار و شاغلین در کشتارگاه‌ها احصا و لیست شود تا در سهمیه تزریق روزانه درصدی را برای این افراد که همواره با ما همکاری دارند، در مراکزی جداگانه در نظر بگیریم.

‌فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه باید گشت‌های نظارتی خصوصا در رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری تداوم داشته باشد، تصریح کرد: در محدودیت‌های اخیر کرونایی، تعداد ۳۰۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۶۰۰ واحد تذکر دریافت کردند و تعداد ۱۰۷ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شدند که البته شاهد رعایت حداکثری پروتکل‌ها توسط اصناف در هفته گذشته بودیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت ادامه داد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت کمتر از ۵۰ درصد می‌باشد که متاسفانه این آمار به کم‌ترین حد خود در بخش‌ها و روستاها رسیده است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه با توجه به رصد آمارها بستری‌ها، در حال ورود به موج ششم کرونا هستیم، تصریح کرد: آمار بستری‌های امروز در شهر رشت تعداد ۱۱۱۱ نفر می‌باشد که تعداد بستری‌های روزانه ما به ۲۱۳ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۵ هزار دُز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده است، گفت: از این تعداد ۱۹۲۰۰۰دُز اول و ۶۳۰۰۰ دُز دوم واکسن می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =