ماجرای جهش قیمت قبض برق‌ | توضیحات توزیع برق گیلان درباره نرخ تعرفه

0 25

تعرفه‌های برق و شرایط عمومی آن‌ها وفق مقررات مندرج در مصوبه‌های هیئت محترم وزیران ملاک و مبنای قطعی و بلافصل محاسبه بهای برق مصرفی مشترکین محترم بوده و این شرکت نیز مکلف به رعایت مفاد مصوبه یاد شده می‌باشد.

عصر کاسپین/ این روزها برخی مشترکین برق از افزایش هزینه‌های برق مصرفی خود و جهش قیمت قبض برق‌ها خبر می‌دهند.

در همین راستا جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق به منظور تنویر افکار عمومی و در پاسخ به پیگیری اصحاب رسانه در خصوص «پرسش برخی از مشترکین خانگی محترم استان گیلان از افزایش هزینه برق مصرفی» برحسب وظیفه و در راستای پاسخگویی به مشترکین استانی اعلام کرد: تعرفه‌های برق و شرایط عمومی آن‌ها وفق مقررات مندرج در مصوبه‌های هیئت محترم وزیران ملاک و مبنای قطعی و بلافصل محاسبه بهای برق مصرفی مشترکین محترم بوده و این شرکت نیز مکلف به رعایت مفاد مصوبه یاد شده می‌باشد.

بیدی گفت: وفق مفاد مندرج در مصوبه‌های فوق الاشاره تمامی مشترکان خانگی در استان گیلان با توجه به شرایط خاص اقلیمی آب و هوایی از تاریخ۱۵خرداد تا تاریخ ۱۵ شهریور با تعرفه گرمسیری نوع ۴، که نرخ ارزانتری نسبت به روزهای عادی است محاسبه میگردد.

وی در خصوص افزایش نرخ برق از اول اردیبهشت سال جاری بیان داشت: مشترکین با رعایت الگوی مصرف خانگی مشمول افزایش ۷ درصد نسبت به سال گذشته و مشترکین پر مصرف با مصرف ببش از الگوی مصرف علاوه بر ۷درصد، مشمول افزایش ۱۶ درصدی نیز می‌گردند.

بیدی افزود: الگوی مصرف در ماههای تابستان۴۰۰کیلووات ساعت در ماه و در ماههای غیرگرم ۲۰۰کیلووات ساعت در ماه میباشد. شایان ذکر است که در ماههای تیر، مرداد و شهریور سقف تامین برق مشترکین خانگی ۸۰۰کیلووات ساعت در ماه است ومازاد آن با قیمت پایه معادل ۸۲۰۳ریال محاسبه میگردد

معاونت فروش و خدمات مشترکین تصریح کرد: آندسته از مشترکین خانگی که در ماههای تابستان مصرفشان ۱۵۰کیلووات ساعت و کمتر باشد مشمول طرح برق امید میگردند وبهای برق مصرفی صفر میشود.

وی ضمن تشکر از مشترکین کم مصرف و خوش مصرف درخواست نمود، تمامی مشترکین علی الخصوص مشترکین پر مصرف بمنظور کاهش هزینه برق مصرفی خود و همچنین کمک به جلوگیری از اعمال خاموشی ناخواسته به مردم شریف استان، نسبت به رعایت الگوی مدیریت مصرف انرژی برق، اقدام فرمایند.

بیدی افزود: حسب بررسی‌های میدانی و تحلیل‌های مقایسه‌ای موجود در سیستم جامع خدمات مشترکین این شرکت مشاهده می‌شود که در مجموع محاسبات انجام شده وفق مصوبات ابلاغی بوده و از این بابت انحرافی مشاهده نشده است.

بیدی ضمن ارج نهادن به دیدگاه‌های اصحاب نظر و تنویر افکار مشترکان محترم اعلام کرد: این شرکت آمادگی کامل دارد در صورتی که مصادیق و یا ابهاماتی دال بر محاسبه غیر متعارف بهای برق مصرفی وجود داشته باشد به تفکیک انشعاب و به صورت ویژه بررسی و در صورت نیاز اقدام اصلاحی در این خصوص اعمال گردد.

ضمناً تمامی مشترکین میتوانند از طریق لینک ارسالی در پایین پیامک قبض برق مصرفی نسبت به نصب اپلیکیشن برق من اقدام و ضمن برخورداری از تمامی خدمات برق بصورت غیر حضوری، نسبت به دریافت اصل قبض برق مصرفی، سوابق مصرف و اطلاعات تکمیلی مصرف خود مطلع گردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 2 =