معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کردورود ۳۶ هزار دوز جدید واکسن کرونا به گیلان/ لزوم واکسیناسیون زنان باردار

0 6

معاون علوم پزشکی گیلان، از ورود ۳۶ هزار دوز جدید واکسن کرونا به استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰ مرکز واکسیناسیون را در شهرستان رشت جهت تزریق دوز دوم فعال کردیم.

عصر کاسپین/ دکتر آبتین حیدرزاده وضعیت کرونایی استان گیلان را همچنان قرمز دانست و اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از بستری بودن بیش از ۱۹۵۰ بیمار کرونایی در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: نزدیک به دو هزار بیمار سرپایی نیز در حال دریافت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۶۱ بیمار را بدحال و بستری در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو دانست و اضافه کرد: همچنان باید پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ را رعایت کنیم.

حیدرزاده، زنان باردار را یکی از گروه های پرخطر در دوران شیوع کرونا دانست و تصیریح کرد: واکسیناسیون زنان باردار در سطح کشور و استان گیلان از چند روز گذشته آغاز شده و لذا در هر شهرستان یک مرکز واکسیناسیون مجزا برای زنان باردار در نظر گرفتیم که می توانند از طریق تماس با ۴۰۳۰ از مکان آن جهت مراجعه و تزریق واکسن آگاه شوند.

وی از ورود ۳۶ هزار دوز جدید واکسن کرونا به استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰ مرکز واکسیناسیون را در شهرستان رشت جهت تزریق دوز دوم فعال کردیم و همه افرادی که طی سه ماه اخیر دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، می توانند دوز دوم را نیز تزریق کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه روزانه ۱۵ هزار نفر را واکسینه خواهیم کرد، گفت: همه افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند، تا پایان هفته دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد و از شنبه هفته آینده تزریق دوز اول از سر گرفته می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 8 =