۵ نفر در ارتباط با آتش سوزی تالاب انزلی شناسایی و دستگیر شدند

0 7

فلاح میری با بیان اینکه دستگاه قضایی بدون اغماض با خاطیان برخورد می کند گفت: در ارتباط با آتش سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت و چهار نفر تحت نظر هستند.

عصر کاسپین/  «سید مهدی فلاح میری» امروز(چهارشنبه، ۱۰ شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی تالاب انزلی که متاسفانه داستانی باسابقه در استان گیلان است گفت: خشکسالی امسال موجب تشدید این آتش سوزی شد اما در کنار آن کمبود امکانات و اهمال برخی متولیان در این زمینه نیز مشهود است که قطعا برای آنها پرونده تشکیل می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی نگین خاورمیانه بوده اما از حداقل امکانات حفاظتی برخوردار است افزود: باید در این راستا تدابیری اتخاذ شود و دستگاه قضایی بدون اغماض با خاطیان برخورد می کند.

 

وی اعلام کرد: در ارتباط با آتش سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت و چهار نفر تحت نظر هستند.

 

«اکبر سبحانی» نیز گفت: نگهداری تالاب بر عهده محیط زیست است که طی امسال و سال‌های گذشته عوامل انسانی حریق‌هایی در این منطقه موجب شدند.
 

 

دادستان انزلی از افراد خودجوشی که در امر اطفاء حریق کمک کردند، تقدیر کرد و افزود: مدیریت بحران استان در این منطقه مستقر شده و از برخی امکانات استانی و کشوری برای اطفاء حریق استفاده شده است.

 

وی با بیان اینکه قطعا باید امکانات اطفای حریق جهت نگهداری و حفاظت از محیط زیست در این منطقه مستقر باشد تاکید کرد: سند مالکیت تالاب به موجب قانون در اختیار وزارت نیرو است و این اداره باید در حفظ تالاب کوشا باشد. 

 

سبحانی با اعلام اینکه حریق عمدی بوده است اذعان کرد: برای این پدیده پرونده تشکیل و اطلاعات لازم به مراجع قضایی ارسال شده است و عوامل انسانی شناسایی شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =